پیش گرفتن روند تبلیغاتی جدید گوگل برای کاربران گوشی‌های هوشمند

با توجه به افزایش انجام جستجوها از طریق موبایل به جای کامپیوتر در برخی از کشورها، گوگل تصمیم گرفته تا موتور جستجوی خود برای این کاربران را در کنار هر چه بهتر کردن تبلیغات خود، بهبود بخشد. البته این موضوع حق گوگل است که بخواهد تبلیغات کند اما از آنجایی که نمی‌تواند جملات مختلف و […]

با توجه به افزایش انجام جستجوها از طریق موبایل به جای کامپیوتر در برخی از کشورها، گوگل تصمیم گرفته تا موتور جستجوی خود برای این کاربران را در کنار هر چه بهتر کردن تبلیغات خود، بهبود بخشد. البته این موضوع حق گوگل است که بخواهد تبلیغات کند اما از آنجایی که نمی‌تواند جملات مختلف و یا طولانی را برای تبلیغ به نمایش بگذارد، قصد دارد تا این کار را به صورت تصویری و از طریق عکس، انجام دهد.

همانطور که می‌دانید، گوگل برای هر کلیک کاربران، مبلغی پول دریافت می‌کند اما با فراهم آوردن تنها چند لینک خالی، شاید کاربران زیادی جذب تبلیغات گوگل نشوند، به همین علت این شرکت بزرگ قصد دارد تا با قرار دادن تصاویر، اطلاعات بیشتری را از محصول مورد نظر در اختیار کاربران قرار دهد و کاربران را با آگاهی از محصول مورد نظر به سوی خود بکشاند. در واقع تبلیغات قدیمی که برای کلیک کردن در کامپیوتر طراحی شده بودند، حالا برای لمس کردن در گوشی‌های هوشمند طراحی خواهند شد.

البته این موضوع، تنها دلیل گوگل برای روی آوردن به تبلیغات تصویری نیست چرا که هنوز، صفحه‌نمایش بسیاری از محصولات بازار برای تبلیعات متنی کوچک است اما با قرار دادن تصویر، احتمال جذب افراد بیشتری وجود دارد. البته روش قرار دادن اطلاعات در تصویر مورد نظر نیز فوق‌العاده مهم می‌باشد. بگذارید مثالی بزنم، اگر شما در حال وب‌گردی باشید و ناگهان عکسی از یک گوشی‌هوشمند ببینید که زیر آن نوشته شده “5 گیگابایت حافظه‌ی رم”، وارد وب‌سایت مورد نظر نمی‌شوید؟

یا برای خودروهای جدید، گوگل قصد دارد تا تصاویری از آن خودرو را در قالب یک گالری قرار دهد و اگر کاربر از آن اتومبیل خوشش بیاید، می‌تواند با لمس کردن آن، از اطلاعات بیشتری همچون درجه‌ی امنیتی و نوع سوختی که مصرف می‌کند، مطلع شود. زمانی که کاربر، این اطلاعات را مشاهده کرده و وارد وب‌سایت سازنده‌ی خودرو برای خرید می‌شود، گوگل مبلغی را به عنوان دستمزد از سوی آن کمپانی دریافت می‌کند. البته گوگل یک روش تبلیغاتی جدید را نیز در دستور کار قرار داده و آن، رهن دادن جایگاه‌های تبلیغاتی به کمک افراد مشارکت‌کننده و وام‌دهنده است که می‌تواند در آینده، مورد توجه بسیار قرار بگیرد.

در حال حاضر در کشورهای ژاپن و آمریکا، کاربران بیشتر ترجیح می‌دهند از طریق موبایل به جای کامپیوتر، به جستجو در اینترنت و وب‌گردی بپردازند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال