در مناطق آبی کره زمین سن مردم بیش از صد سال خواهد بود

محققان معتقدند افرادی که در مناطقی موسوم به مناطق آبی زندگی می کنند می توانند بیش از ۱۰۰ سال عمر کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، میشل پلن دانشمند جمعیت شناس که پیش از این در زمینه اخترفیزیک فعالیت داشته از سال ۲۰۰۴ تحقیقات خود را در مناطقی از کره زمین آغاز […]

محققان معتقدند افرادی که در مناطقی موسوم به مناطق آبی زندگی می کنند می توانند بیش از ۱۰۰ سال عمر کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، میشل پلن دانشمند جمعیت شناس که پیش از این در زمینه اخترفیزیک فعالیت داشته از سال ۲۰۰۴ تحقیقات خود را در مناطقی از کره زمین آغاز . این جمعیت شناس وظیفه مطالعه جوامع و جمعیت های انسانی و ترکیب آنها را بر عهده دارد.

پلن به همراه همکار خود به نام جیانی پس در دانشگاه ساساری ایتالیا مقاله ای را در زمینه پدیده غیر عادی در مناطقی به عنوان مناطق آبی منتشر کردند. مناطق آبی به مناطقی از کره زمین گفته میشود که در آن افراد عمر بیشتری نسبت به دیگر ساکنان کره زمین دارند. در این مناطق اغلب افراد به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسند.

 در سال ۲۰۰۵ نیز دن بوتنر نویسنده آمریکایی مقاله را در رابطه با رازهای زندگی طولانی نوشت. پس از بوتنر و پولن در سال ۲۰۰۸ مناطقی از کره زمین را به عنوان مناطق آبی شناسایی کردند. تا آوریل ۲۰۱۵ این دو محقق توانستند ۵ منطقه آبی را در جهان شناسایی کنند. این مناطق در ساردینیا ایتالیا، جزایر اوکیناوا ژاپن، شبه‌جزیره نیکوزیا کاستاریکا، جزیره ایکاریا یونان و منطقه لوما لیندا در کالیفرنیا آمریکا بودند.

پس از انتشار مقاله مورد نظر دانشمندان DNA ساکنان مناطق را بررسی کردند. اما متوجه چیز جدیدی نشدند. در واقع وجه تمایز مناطق آبی از دیگر مناطق جهان از نظر جغرافیایی بود. علاوه بر آن در این مناطق فست فودها، غذاهای فرآوری شده و رژیم‌های غذایی حاوی گوشت کمتر بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال