در آینده می توان رایانه ها را با کمک قدرت ذهن کنترل کرد

پژوهشگران در یک بررسی جدید مدعی شدند در آینده می توان با کمک قدرت ذهن رایانه ها را کنترل کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانمارکی و فنلاندی در پژوهش جدید خود نشان می دهند که می توان از فعالیت مغز برای کنترل رایانه استفاده کرد. این تحقیقات در دانشگاه کپنهاگ […]

پژوهشگران در یک بررسی جدید مدعی شدند در آینده می توان با کمک قدرت ذهن رایانه ها را کنترل کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانمارکی و فنلاندی در پژوهش جدید خود نشان می دهند که می توان از فعالیت مغز برای کنترل رایانه استفاده کرد. این تحقیقات در دانشگاه کپنهاگ دانمارک و هلسینکی فنلاند انجام گرفته است.

 در این پژوهش از ۳۰ شرکت کننده استفاده شد و از آنها خواسته شد تا کلاهک های حاوی الکترود را برای ترسیم سیگنال های الکتریکی مغز استفاده کنند. همچنین به آنها ۲۰۰ تصویر مختلف ارائه شد تا علاوه بر مشاهده تصاویر برخی وظایف محول شده را نیز انجام دهند. این وظایف شامل جستجوی صورت زنانه، جستجوی افراد مسن، موهای بور و غیره بوده است. با بررسی فعالیت مغزی شرکت‌کنندگان مشخص شد آنها در ابتدا اولویت های ارائه شده را انجام دادند سپس به ویرایش تصاویر پرداختند.

کیت دیویس از پژوهشگران دانشگاه هلسینکی میگوید: در ابتدا رایانه دانشی در مورد تشخیص چهره و یا جنسیت نداشته است. اما با توجه به درخواست ها توانست ویژگی مورد نظر را ویرایش کند و یا دیگر ویژگی های صورت را نیز بدون تغییر باقی بگذارد.

از مهم ترین کاربرد های احتمالی روش مورد نظر پژوهشگران در حوزه پزشکی خواهد بود. به عنوان مثال تفسیر تصاویر اسکن در حال حاضر با کمک هوش مصنوعی انجام می گیرد که می‌تواند با اشتباهاتی نیز همراه باشد. اما در روش جدید هرگز تصاویر به اشتباه تعبیر نخواهند شد. همچنین برنامه های کاربردی جدید به افراد ناتوان نیز کمک خواهد کرد تا با رایانه خود کار کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال