ممکن است در آینده بتوانید وسایل الکترونیکی را تنها در ۶۰ ثانیه شارژ کنید

شارژ وسایل الکترونیکی در آینده تنها در یک دقیقه می‌تواند تنها یک رویا نباشد. تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه کلورادو بولدر نشان می‌دهد در آینده می‌توان به شارژ آنی خودروهای الکترونیکی و الکتریکی نیز فکر کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید انجام شده توسط مهندسان شیمی نشان می‌دهد نحوه حرکت […]

شارژ وسایل الکترونیکی در آینده تنها در یک دقیقه می‌تواند تنها یک رویا نباشد. تحقیقات انجام گرفته در دانشگاه کلورادو بولدر نشان می‌دهد در آینده می‌توان به شارژ آنی خودروهای الکترونیکی و الکتریکی نیز فکر کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه جدید انجام شده توسط مهندسان شیمی نشان می‌دهد نحوه حرکت ذرات باردار به نام یون می‌تواند در دستگاه‌های ذخیره‌سازی انرژی با پتانسیل شارژ سریع‌تر نسبت به باتری‌های معمولی متفاوت باشد. به گفته محققان منافذ ریز درون یک ابر خازن مربوط به دستگاه‌های ذخیره سازی انرژی در نحوه حرکت ذرات باردار موثر هستند.

آنکور گوپتا، استادیار دانشکده شیمی و بیولوژیکی در مورد تحقیقات اخیر می‌گوید: ابرخازن‌ها با سرعت بسیار زیاد نهفته در آنها جذابیت زیادی دارند. اما با استفاده از حرکت کارآمد یون‌ها می‌توان شارژ و آزادسازی انرژی را در آنها سرعت بخشید. این محقق به همراه تیم تحقیقاتی خود به تجزیه و تحلیل حرکت یون‌ها از طریق شبکه پیچیده ای از منافذ ریز پرداخت. همچنین در این مطالعه نحوه جریان یون‌ها در هزاران مسیر مختلف مدل سازی شد. یافته‌های این تحقیق نشان داد به راحتی می‌توان قانون علمی حاکم بر جریان‌های الکتریکی با قدمت بیش از ۱۷۵ سال را بهبود بخشید.

به گفته محققان یون‌ها نیز برخلاف الکترون‌ها به دلیل وجود میدان‌های الکتریکی و پدیده انتشار دارای حرکت هستند. همچنین حرکت آنها در تقاطع منافذ طبق آنچه که در قانون کیرشهوف توصیف شده است متفاوت خواهد بود. محققان اعلام کردند پیش از این در مطالعات تنها حرکات یونی و تنها از طریق یک منفذ مستقیم جریان توصیف شده بود. اما در مطالعات جدید مشخص شد از طریق شبکه پیچیده‌ای از هزاران منافذ به هم پیوسته نیز می‌توان حرکت یون‌ها را در عرض چند دقیقه پیش بینی کرد. این داده‌ها منجر به پیشرفت‌های اساسی در طراحی و ساخت شارژرهای بزرگ و پیشرفته خواهد شد.