دمای جهان طی ۵ سال آینده با عبور از ۱.۵ درجه از حد مجاز گذر می‌کند

دانشمندان اعلام کردند افزایش دمای جهان طی ۵ سال آینده با شکستن یک محدودیت رکورد تازه ای را ثبت خواهد کرد. به گفته آنها با احتمال ۶۶ درصد میانگین دمای هوای جهان طی ۵ سال آینده با عبور از آستانه ۱.۵ درجه سانتیگراد یک محدودیت مهم را می شوند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و […]

دانشمندان اعلام کردند افزایش دمای جهان طی ۵ سال آینده با شکستن یک محدودیت رکورد تازه ای را ثبت خواهد کرد. به گفته آنها با احتمال ۶۶ درصد میانگین دمای هوای جهان طی ۵ سال آینده با عبور از آستانه ۱.۵ درجه سانتیگراد یک محدودیت مهم را می شوند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای و فعالیت های انسانی درصد و زمان احتمال این اتفاق را نزدیکتر ارزیابی کرده اند. به گفته آنان چرخه آب و هوایی ال نینو در سالهای اخیر افزایش داشته است. در صورت عبور دمای هوای جهان از وضعیت مجاز شرایط نگران کننده ای ایجاد خواهد شد.

تحقیقات اخیر نشان می دهد دمای جهان ۱.۵ درجه از نیمه دوم قرن ۱۹ و قبل از اینکه انتشار سوخت های فسیلی و صنعتی شدن افزایش یابد گرم تر میشود. از طرفی سرعت رسیدن به این دما بیشتر شده و به گفته دانشمندان حتی یکسال زودتر رسیدن به این دما می تواند یک نشانه خطر برای جهان باشد.

کشورهای جهان پر معاهده پاریس در سال ۲۰۱۵ توافق کردند تا تلاش خود را برای محدود کردن افزایش دمای ۱.۵ درجه سانتیگراد انجام دهند.

افزایش دما بیشتر ۱.۵ درجه تنها برای یک دهه می تواند اثرات زیان باری مانند طوفان های شدید، آتش سوزی جنگل، امواج گرما و … بوجود آورد. با این حال دانشمندان هنوز معتقدند کاهش فوری انتشار گازهای گلخانه ای می تواند گرمایش زمین را محدود کند. از سال ۲۰۲۰ تاکنون هرساله میزان احتمال شکستن آستانه ۱.۵ درجه توسط سازمان جهانی هواشناسی اعلام شده است. در آن زمان احتمال وقوع این اتفاق ۲۰ درصد طی پنج سال آینده بود اما این احتمال اکنون به ۶۶ درصد رسیده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال