تنها در یک ماه گذشته هوش مصنوعی باعث بیکاری ۴۰۰۰ نفر در آمریکا شد

هوش مصنوعی دلیل بیکار شدن ۴۰۰۰ نفر در ماه گذشته در آمریکا بوده است. یک شرکت کاریابی آمریکایی طی گزارشی اعلام کرد برای نخستین بار دلیل اصلی بیکاری بسیاری از افراد هوش مصنوعی بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش شرکت کاریابی Challenger Gray & Christmas نشان می دهد در ماه […]

هوش مصنوعی دلیل بیکار شدن ۴۰۰۰ نفر در ماه گذشته در آمریکا بوده است. یک شرکت کاریابی آمریکایی طی گزارشی اعلام کرد برای نخستین بار دلیل اصلی بیکاری بسیاری از افراد هوش مصنوعی بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش شرکت کاریابی Challenger Gray & Christmas نشان می دهد در ماه می حدود ۸۰ هزار نفر کار خود را از دست دادند که دلیل بیکاری حدود نیمی از آنها هوش مصنوعی بوده است. نیم دیگر نیز به دلایلی مانند وضعیت اقتصادی و بازار، کاهش هزینه و بازسازی و ادغام دچار بیکاری شدند.

در این گزارش به آمار بیکار شدن افراد از ابتدای سال نیز اشاره شده است. این تعداد در پنج ماه نخست سال به ۴۱۷۵۰۰ نفر می رسد که نسبت به همه گیری کرونا تاکنون بدترین شروع سال محسوب میشود. همچنین بدون در نظر گرفتن همه گیری کرونا از سال ۲۰۰۹ که شروع سال با اخراج ۸۲۰ هزار کارمند همراه بود، امسال بدترین آغاز را داشته ایم.

طبق اعلام این شرکت به اینسایدر، این نخستین بار است که هوش مصنوعی باعث بیکار شدن این تعداد از کارمندان شده است. همچنین بیشترین تاثیر هوش مصنوعی بر بخش فناوری بوده و شرکت های فناوری مانند گوگل، ادوبی، آمازون و … به دلیل پیشرفت های هوش مصنوعی نظیر ChatGPT نیروی کار خود را اخراج کرده اند. این شرکت کاریابی روند فعلی را ادامه دار دانست و گفت این اخراج ها ادامه خواهند داشت. در حال حاضر نیز بیشترین نگرانی کارمندان نسبت به هوش مصنوعی همین مورد است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال