شرایط نامتناسب اقلیمی و آب و هوایی در انتظار نسل های آینده خواهد بود

مدلسازی های جدید نشان می دهد در آینده نسل های بعدی درگیر شرایط آب و هوایی نامتناسب و همچنین فاجعه های اقلیمی خواهند بود. در این مطالعات نشان داده شده است که تغییرات اقلیمی بیشتر توسط کودکان کشورهای در حال توسعه تجربه خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی مطالعه ای […]

مدلسازی های جدید نشان می دهد در آینده نسل های بعدی درگیر شرایط آب و هوایی نامتناسب و همچنین فاجعه های اقلیمی خواهند بود. در این مطالعات نشان داده شده است که تغییرات اقلیمی بیشتر توسط کودکان کشورهای در حال توسعه تجربه خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی مطالعه ای که اخیراً توسط پژوهشگران انجام گرفته نشان می دهد نسل های مختلف در آینده چگونه گرفتار شراایط آب و هوایی و فاجعه های اقلیمی خواهند بود. در این بین کودکان کشورهای در حال توسعه این تغییرات را بیشتر احساس خواهند کرد.

 به گفته این محققان کودکی که در سال ۲۰۲۱ متولد شود در آینده با امواج گرمایی ۷ برابر بیشتر از والدین خود و یا آتش سوزی های دو برابر نسبت به زمان کنونی مواجه خواهد بود. همچنین در زمان این کودکان در آینده خشکسالی تا سه برابر و طغیان رودخانه ها افزایش خواهد داشت. این تحقیق که در مجله ساینس منتشر شد نشان می دهد در آینده زندگی جوانان و کودکان تحت تأثیر رویدادهای شدید آب و هوای خواهد بود.

 طی این پژوهش مدل سازی سناریوهای مختلف اقلیمی در آینده انجام خواهد گرفت و در آن گروه های سنی مختلف در سال‌های آینده اقلیم های متفاوتی را تجربه خواهند کرد. در این مدل سازی از گروه‌های جمعیتی مختلف استفاده شد. به گفته ویم تیری، از دانشمندان علوم آب و هوا و مسئول اصلی این پروژه در صورت کنترل نشدن سرعت گرمایش جهانی آینده نگران کننده ای در پیش رو است.

 وی اضافه کرد کلیه افرادی که هم اکنون زیر ۴۰ سال دارند در آینده با امواج گرمایی خشکسالی و سیل روبرو خواهند شد. این موضوع حتی برای سناریوهای محافظه کار نیز امکان پذیر است. از طرفی به گفته این پژوهشگران کودکان در کشورهای در حال توسعه این تغییرات اقلیمی را بیشتر حس خواهند کرد. علاوه بر آن حتی با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز این تناسب تغییری نخواهد داشت.

در این مطالعات مشخص شد تغییرات اقلیمی در آینده ممکن است بیشتر از برآوردهای این مطالعه باشد. همچنین رویدادهایی مانند امواج گرم و آتش‌سوزی به شدت افزایش یافته و احتمال وقوع آن نیز بیشتر خواهد بود. تنها در صورت کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای و اثرات محدود گرمایش جهانی می‌توان از وقوع سناریوهای وحشتناک جلوگیری کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال