افزایش برد مودم ها تا 60 متر با کمک پروتکل ONPC

محققان دانشگاه بریگام یانگ یوتا توانستند با تغییر پروتکل مودم های وای فای فعلی به پروتکل ONPC تا 60 متر برد آنها را افزایش دهند. این نام مخفف On Off Noise Power Communication است که یکی از راههای افزایش برد سیگنال محسوب میشود. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Engadget […]

محققان دانشگاه بریگام یانگ یوتا توانستند با تغییر پروتکل مودم های وای فای فعلی به پروتکل ONPC تا 60 متر برد آنها را افزایش دهند. این نام مخفف On Off Noise Power Communication است که یکی از راههای افزایش برد سیگنال محسوب میشود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Engadget ، از طریق تغییر پروتکل مودم ها به ONPC میتوان برد سیگنال وای فای را در خانه افزایش داد. این پروتکل اجازه می‌دهد که سیگنال وای فای در سرعت‌های یک بیت در هر ثانیه سرعت داشته باشند. نحوه کار این پروتکل بدین صورت است که به دستگاه اجازه میدهد تعدادی صفر و یک ارسال کند. در واقع دستگاه میتواند با کمک یک الگوی مشخص سیگنال های خود را خاموش و روشن کند. در واقع علاوه بر سیگنال ، نویز نیز ارسال میشود.

حال این کار چه سودی دارد ؟ محققین میگویند با این کار مودم متوجه میشود که دستگاه متصل به آن در حال دریافت و یا ارسال سیگنال است. حتی اگر داده ای در کار نباشد. پروفسور نیل پاتاری (Neal Patawri) از دانشگاه سنت لوییس ایالت واشنگتن در مورد نحوه کارکرد این پروتکل میگوید : “ای دریافت و ارسال داده ها به مودم در واقع نشان دهنده وجودیت دستگاه است. و این کار از طریق این پروتکل انجام میشود”.

این پروتکل روی مودم های معمولی در بازار تست شده است و توانسته تا 67 متر برد آنها را افزایش دهد. بدین ترتیب میتوان امیدوار بود که کلیه مودم های موجود بتوانند با استفاده از این پروتکل خود را تا 60 متر افزایش دهند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال