افزایش اطلاعات در ذهن افراد مسن باعث اختلال در حافظه گذشته می شود

پژوهشگران در بررسی های اخیر خود متوجه شدند افراد مسن با دریافت بیش از حد اطلاعات دچار در هم ریختن خاطرات گذشته خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران موسسه پژوهشی بیکرست در آمریکا در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند افراد مسن در صورت دریافت اطلاعات بیش از حد دچار در […]

پژوهشگران در بررسی های اخیر خود متوجه شدند افراد مسن با دریافت بیش از حد اطلاعات دچار در هم ریختن خاطرات گذشته خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران موسسه پژوهشی بیکرست در آمریکا در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند افراد مسن در صورت دریافت اطلاعات بیش از حد دچار در هم ریختگی خاطرات میشوند. این موضوع باعث می‌شود تا آنها نتوانند اطلاعات خاص و دقیق را به خاطر بسپارند.

در حالت کلی برای انجام کارهای روزمره نیاز به سرکوب یا مهار اطلاعاتی است که به آنها نیازی نداریم. به عنوان مثال در هنگام رانندگی به جای تمرکز روی موسیقی رادیو باید روی جاده تمرکز کنیم.

دکتر لین هاشر پژوهشگر ارشد این پروژه می‌گوید: کارایی مهار کردن اطلاعات در بزرگسالی کاهش یافته و به همین دلیل اطلاعات بسیار زیادی روانه ذهن افراد بزرگسال و مسن می شود که باعث اختلال در حافظه خواهد شد. در واقع این افراد در بیشتر مواقع تلاش دارند تا جزئیات خاص را به خاطر بسپارند. در این هنگام مشکل دیگری به وجود می آید. زیرا جزئیات جدید باید به دیگر جزئیات موجود در ذهن متصل شده و همگی آنها به گذشتن از فیلتر ذهن نیاز دارند.

در آزمایش انجام گرفته در این پروژه تصاویری به بزرگسالان و جوان‌ترها نشان داده شد که در بالای آن کلماتی برای حواس پرتی وجود داشت. به آنها گفته شده بود که با نادیده گرفتن کلمات مزاحم ارتباط بین تصویر بعدی و قبلی را بیان کنند. سپس در مورد کلماتی که به آنها گفته شده بود نیز مورد آزمایش قرار گرفتند. در صورت وجود کلمه هیدروژن در بالای یک تصویر از شرکت کنندگان خواسته شد تا به سوال فراوان ترین عنصر در خورشید چیست پاسخ دهند.

 در این بین مسن ترها از این حواس پرتی برای حل کردن مشکل خود و پاسخ به سوال استفاده کردند. اما جوانترها نتوانستند نسبت به پاسخ همان کلمه بالای تصویر عملکرد خوبی داشته باشند. به این ترتیب مشخص شد که بزرگسالان جوان تر قادر خواهند بود تا اطلاعات نامربوط را حذف کنند. اما مسن ترها آن را ذخیره میکنند. از طرفی نتایج مشابهی نیز در پژوهش های سال های اخیر در یافته های تصویربرداری عصبی نیز به دست آمد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال