افزایش فروش گوشی های 5G با وجود شیوع کرونا

شیوع کرونا تاثیر زیادی بر بازار موبایل جهان داشته است. این تاثیر از کاهش صادرات تا تعطیلی برخی کارخانه ها وجود داشت. با وجود کاهش نسبی فروش گوشی های هوشمند، بازار گوشی های 5G با رشد بالایی روبرو بوده است. آمارها نشان می دهد که تعداد گوشی های فروخته شده در سه ماهه نخست سال […]

شیوع کرونا تاثیر زیادی بر بازار موبایل جهان داشته است. این تاثیر از کاهش صادرات تا تعطیلی برخی کارخانه ها وجود داشت. با وجود کاهش نسبی فروش گوشی های هوشمند، بازار گوشی های 5G با رشد بالایی روبرو بوده است. آمارها نشان می دهد که تعداد گوشی های فروخته شده در سه ماهه نخست سال 2020 از تعداد آن در همان زمان در سال 2019 بیشتر بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics در آمارهای خود از تولید حدود 24 میلیون گوشی 5G در سال 2020 خبر می دهد در حالیکه تولید این گوشی در کل سال 2019 1807 میلیون دستگاه بوده است. در میان بازار گوشی های 5G سامسونگ با عرضه گوشی های گلکسی 5G S20 و S20 الترا 5G به تعداد 8.3 میلیون دستگاه در رده نخست پرفروش ترین های جهان قرار گرفته است. این درحالیست که خود شرکت سامسونگ انتطار عرضه این تعداد گوشی و استقبال کاربران را نداشته است.

در رده دوم شرکت هواوی قرار دارد که توانست با فروش 8 میلیون دستگاه گوشی تنها در بازار چین در رتبه دوم قرار بگیرد. پرفروش ترین های هواوی در سل 2020 مدل های میت ۳۰، آنر V30 و میت ۳۰ پرو بوده اند. رتبه های بعدی را نیز کمپانی های ویوو، شیائومی و اوپو در اختیار گرفته اند. تقاضای گوشی 5G در چین چنین آماری را بوجود آورده است. البته باید منتظر بود و دید بعد از عرضه آیفون‌های 5G این رده بندی تا چه حد تغییر خواهد کرد. تقاضا برای گوشی های 5G اکنون به اروپا، آمریکا و کره جنوبی نیز کشیده شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال