افزایش بازدید محتواهای گمراه کننده در فیسبوک به علت باگ ناشناخته

از شش ماه پیش تاکنون یک باگ ناشناخته باعث شد محتوای گمراه کننده و خطرناک در فیسبوک با افزایش بازدید مواجه شود. حتی دلیل اصلی بروز این باگ توسط فیسبوک ناشناخته بوده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از انگجت، در ۶ ماه اخیر یک باگ ناشناخته در فیسبوک […]

از شش ماه پیش تاکنون یک باگ ناشناخته باعث شد محتوای گمراه کننده و خطرناک در فیسبوک با افزایش بازدید مواجه شود. حتی دلیل اصلی بروز این باگ توسط فیسبوک ناشناخته بوده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از انگجت، در ۶ ماه اخیر یک باگ ناشناخته در فیسبوک باعث ایجاد اختلال در الگوریتم رتبه‌بندی فید خبری این شبکه اجتماعی شد. در اثر این باگ این اطلاعات مضر وارد فید خبری کاربران شده و موجی از این اطلاعات را در اختیار آنها قرار داده است.

 هنوز فیسبوک دلیل اصلی این باگ را شناسایی نکرده است اما به نظر می رسد خرابی در سیستم رتبه بندی باعث ایجاد آن شده باشد. جالب اینجاست فیسبوک طی چند ماه گذشته از آن بی خبر بوده و این باگ توانسته در قسمت بازدید های بخش خبری اختلال ایجاد کند. با تاثیر بر الگوریتم فید خبری فیسبوک اطلاعات گمراه کننده و محتواهای مضر در رتبه بالاتر به نمایش گذاشته خواهد شد. در حالی که در پاییز سال گذشته بازدید از این اطلاعات حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

 علاوه بر آن فید خبری فیس‌بوک به علت وجود این بارگ امکان رتبه‌بندی مناسب محتوا های خشونت آمیز، برهنگی و یا خبر های مربوط به دولت روسیه را نداشته است. مهندسان فیسبوک پس از متوجه شدن چنین مشکلی آن را در بین باگ های خطرناک قرار داده اند. البته با توجه به عدم شناسایی علت ایجاد این باگ هنوز تا تاریخ ۱۱ مارس 2022 رفع نشده بود. این موضوع نشان‌دهنده پیچیدگی الگوریتم رتبه‌بندی فیسبوک است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال