افزایش ماموریت‌های ماه می‌تواند جرقه‌ای برای ایجاد درگیری‌های سیاسی باشد

بررسی های کنونی نشان می دهد افزایش ماموریت های ما طی دو دهه آینده می تواند به افزایش درگیری های ژئوپلیتیکی در آینده منجر شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر علاقه به ماموریت های فضایی و رفتن به ماه از مسابقات فضایی مربوط به دوران جنگ سرد بیشتر شده […]

بررسی های کنونی نشان می دهد افزایش ماموریت های ما طی دو دهه آینده می تواند به افزایش درگیری های ژئوپلیتیکی در آینده منجر شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر علاقه به ماموریت های فضایی و رفتن به ماه از مسابقات فضایی مربوط به دوران جنگ سرد بیشتر شده است. چندین شرکت خصوصی در حال انجام ماموریت های ماه هستند. به گفته کارشناسان فضای بین زمین و ماه دارای اهمیت استراتژیکی است و همچنین می‌تواند در آینده رقابتی بر سر منابع و موقعیت یابی ایجاد کند.

لورا فور کزیک، مدیر اجرایی بخش مشاوره فضایی در آتلانتا در این مورد می‌گوید: در حال حاضر به صورت لفظی رقابتی بین ایالات متحده و دولت چین وجود دارد ایالات متحده اشاره به چین گفته است بودجه ابتکارات فضای این کشور در فضای بین زمین و ماه تعمیر خواهد شد از طرفی چین نیز تلاش دارد تا قلمرو ایرا در این منطقه داشته باشد و همین مکالمه در مورد سیاستمداران چینی نیز صدق می کند.

هر دو کشور برنامه ریزی های جدیدی برای اکتشاف ما انجام داده اند در این مأموریت ها قرار است علاوه بر فضانوردان زیستگاه های نیز در سطح و زیرساخت ما ایجاد شود. علاوه بر کشورهای ایالات متحده و چین کشورهایی مانند کره جنوبی، امارات متحده عربی، هند و روسیه نیز ی انجام ماموریت های رباتیکی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

به گفته فورکزیک دهه آینده برنامه‌ریزی‌های زیادی برای ماه انجام شده است و آژانس های فضایی و شرکتهای تجاری به دنبال کشف مسیرهای استراتژیک هستند. وی می گوید ممکن است فضا بزرگ به نظر برسد اما مدار های خاص که کشورها به آن علاقه مند هستند در حال پر شدن است. با افزایش فعالیت در این فضا و کاهش هزینه های پرتاب دهه گذشته رقابت شدیدی بین کشورها آغاز شده است. از طرفی پیشرفت در فناوری نیز قیمت ارسال اجسام به مدار را کاهش داده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال