افزایش نفوذ مقام های چینی در شرکت های خصوصی

به نظر میرسد دولت چین در تلاش است تا نفوذ هر چه بیشتری بر بخش خصوصی داشته باشد. مقام های دولتی در یکی از مراکز فناوری دولتی حدود 100 نماینده به شرکت های خصوصی داخلی ارسال میکند. یکی از مهمترین این شرکت ها هولدینگ علی بابا است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، […]

به نظر میرسد دولت چین در تلاش است تا نفوذ هر چه بیشتری بر بخش خصوصی داشته باشد. مقام های دولتی در یکی از مراکز فناوری دولتی حدود 100 نماینده به شرکت های خصوصی داخلی ارسال میکند. یکی از مهمترین این شرکت ها هولدینگ علی بابا است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، دولت چین در تلاش است تا کنترل و نفوذ خود را بر غولهای فناوری داخلی افزایش دهد. هانگژو در استان شرقی ژیجیانگ که از مراکز مهم فناوری در چین محسوب می‌شود ، طی خبرهایی درگیر این موضوع شده است و نیروهای دولتی برای کمک به بخش خصوصی به این منطقه اعزام شده اند. از شرکت های بزرگ این منطقه میتوان به هولدینگ علی بابا و خودروسازی جیلی اشاره کرد.

شرکت علی بابا در این باره گفته است : نماینده‌های دولتی در این برنامه به‌عنوان پلی بین بخش خصوصی و دولتی عمل خواهند کرد. آن‌ها دخالتی در فرایندهای عملیاتی اصلی شرکت نخواهند داشت.

اقدام هایی این چنین را میتوان به افزایش نفوذ و دخالت دولت در بخش خصوصی در نظر گرفت. پیش از این نیز نماینده های سیستم امنیت عمومی دولت چین، شرکت‌های اینترنتی این کشور حضور داشتند. وظیفه‌ این نماینده‌ ها در شرکت‌های خصوصی، جلوگیری از جرم و مبارزه با شایعه‌ها بیان شده است. در حال حاضر بخش خصوصی سهم بزرگی از درآمد این کشور را تامین میکند.

پائول گیلیس، استاد دانشگاه پکینگ در گوانگژو و یکی از منتقدان این طرح گفته است : ” نیروهای دولتی در شرکت‌ها، احتمالا پیاده‌سازی کامل برنامه‌های حزب کمونیست را بررسی می‌کنند. اگرچه چین ساختارهای سرمایه‌داری را به رسمیت می‌شناسد، اما به‌نظر نمی‌رسد برنامه‌ای برای کاهش سطح نفوذ دولت در ساختارهای خصوصی اجرا شود.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال