وزیر ارتباطات از افزایش سرعت اینترنت خانگی خبر داد

وزیر ارتباطات روز گذشته در توئیت خود از افزایش رایگان سرعت اینترنت خانگی خبر داد و انجام آن را تا پایان اردیبهشت حتمی دانست. طی ابلاغیه وزارت ارتباطات به کلیه اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت خانگی، سرعت اینترنت به 16 مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، از اوائل اردیبهشت با […]

وزیر ارتباطات روز گذشته در توئیت خود از افزایش رایگان سرعت اینترنت خانگی خبر داد و انجام آن را تا پایان اردیبهشت حتمی دانست. طی ابلاغیه وزارت ارتباطات به کلیه اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت خانگی، سرعت اینترنت به 16 مگابیت بر ثانیه افزایش خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، از اوائل اردیبهشت با شروع مجدد کلاس های درس مجازی و پیگیری کارها از خانه، نیاز به افزایش سرعت در اینترنت های خانگی خواهیم داشت. به علت افزیش تعداد کاربران در دوران قرنطینه و خانه نشینی در همه کشورها، فشار بر شبکه اینترنت همچنان ادامه دارد. در ایران نیز افزایش حجم مصرف و تعداد کاربران باعث کندی و افت سرعت در اینترنت شده است.

وزیر ارتباطات در حالی قول افزایش سرعت اینترنت را داده است که در حال حاضر نیز بسیاری از کاربران اینترنت 16 مگابیت بر ثانیه دارند اما سرعت واقعی هیچ گاه به این مقدار نرسیده است. در این بین شرکت های ارائه دهنده اینترنت نیز نتوانسته اند کاری از پیش ببرند. زیرا در ایران تنها 16 درصد از افراد میتواننداز اینترنت 8 تا 16 مگابیت بر ثانیه استفاده کنند. آذری جهرمی پیش از این نیز خطوط مسی در زیرساخت کشور را دلیل کندی سرعت اینترنت دانسته و گفته بود که بسیاری از کاربران سرعتی بین 8 تا 16 مگابیت بر ثانیه را دریافت می کنندو عمده مشترکین ADSL های خانگی سرعتی بین 2 تا 8 مگابیت بر ثانیه دارند. بدین ترتیب دستور وزیر ارتباطات تنها 16 درصد از کاربران را شامل خواهد شد. مشکلات فنی و زیرساخت نیز در این موضوع دخیل هستند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال