افزایش سقف تراکنش‌ها با افزایش انگیزه برای کلاهبرداری همراه شد

مدیر بخش پرداخت های بانک مرکزی ضمن افزایش امنیت کاربران با استفاده از رمز دوم پویا، از افزایش انگیزه سودجویان همزمان با افزایش سقف تراکنش های بانکی خبر داد. کاربران در انجام تراکنش های بانکی نهایت دقت را لحاظ کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همانطور که استفاده از رمز پویا به […]

مدیر بخش پرداخت های بانک مرکزی ضمن افزایش امنیت کاربران با استفاده از رمز دوم پویا، از افزایش انگیزه سودجویان همزمان با افزایش سقف تراکنش های بانکی خبر داد. کاربران در انجام تراکنش های بانکی نهایت دقت را لحاظ کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همانطور که استفاده از رمز پویا به کاهش جرایمی چون فیشینگ و پول شویی همراه بوده است اما افزایش سقف تراکنش های بانکی باعث افزایش انگیزه سودجویان برای کلاهبرداری شده است. افزایشامنیت در تارکنش های بانکی با استفاده از رمزهای پویا افزایش چشمگیری داشته است. بدین ترتیب کلاهبردارانی که از طریق سایت های جعلی و صفحات پرداخت غیرمجاز اقدام به کلاهبرداری می کردند، ناکام ماندند. خرید از وبسایت های معتبر و توجه به آدرس shaparak.ir در نوار آدرس می تواند از اقدامات سایبری جلوگیری کند.

محمد‌بیگی، اقدامات بعدی بانک مرکزی برای افزایش امنیت در تراکنش ها را در دست اجرا دانست که به ز.دی مورد بهره برداری خواهد رسید. بدین ترتیب در پیامک حاوی رمز پویا اطلاعاتی مانند محل خرید، مبلغ و نوع خدمت نیز درج خواهد شد. بدین ترتیب مشتری می تواند با تطبیق آن با صفحه خرید خود از اطلاعات درست خرید مطمئن شود. این مرحله با ایجاد سامانه‌های پیشگیری از تقلب در بانک‌ها و PSP‌ها بطور کامل اجرا خواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا نیز اعلام کرد که در حال حاضر جرایم فیشینگ 55 درصد کاهش پیدا کرده و جرایمی چون کپی کارت ملی افزایش پیدا کرده است. صاحان کارت ها به هیچ عنوان کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در هنگام خرید نیز رمز کارت توسط صاحب کارت وارد شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال