هند به دنبال ساخت سیستم عامل موبایل بومی؛ آغاز رقابت با اندروید و iOS

طبق اعلام وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند این کشور برنامه ریزی های جدیدی را برای ساخت یک سیستم عامل موبایل بومی انجام داده است. طی این گزارش هدف از توسعه این سیستم عامل رقابت با اندروید و iOS خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند […]

طبق اعلام وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند این کشور برنامه ریزی های جدیدی را برای ساخت یک سیستم عامل موبایل بومی انجام داده است. طی این گزارش هدف از توسعه این سیستم عامل رقابت با اندروید و iOS خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند اخیراً طرحی را پیشنهاد داده که طی آن صنعت فناوری به دنبال توسعه سیستم عامل موبایل بومی باشد. هدف از این طرح پیشنهادی راجیو چاندراسخار جایگزینی این سیستم با اندروید و iOS در هند است.

طبق اعلام نظر چاندراسخار از آنجایی که توسعه اکوسیستم های سخت افزاری در هند توسط سیستم عامل های اندروید و iOS انجام گرفته است، به همین دلیل ممکن است سیستم عامل بومی نیز بتواند شرکتهای هندی را وادار به توسعه این بخش کند.

این طرح هم اکنون بررسی استارتاپ ها و موسسات علمی مناسب را آغاز کرده تا بتواند توسعه یک سیستم عامل جدید را به آنها بسپارد. از طرفی شرکتهای دارای امکانات مناسب برای توسعه این سیستم عامل از جذب سرمایه داخلی و خارجی نیز بهره مند خواهند شد. پروژه توسعه سیستم عامل بومی یکی از اهداف نخست وزیر هند محسوب می‌شود که هدف اصلی آن رشد صنعت فناوری این کشور و رهبری بازار توسط شرکت های بومی بوده است.

همچنین هند تلاش دارد تا سال ۲۰۲۶ ارزش صنعت تولید لوازم الکترونیکی خود را به ۳۰۰ میلیارد دلار برساند. این در حالی است که این ارزش اکنون ۷۵ میلیارد دلار محاسبه می شود. یکی دیگر از اهداف آینده دولت هند افزایش صادرات صنعت لوازم الکترونیکی به ۱۲۰ میلیارد دلار است. در حالی که این رقم اکنون تنها ۱۵ میلیارد دلار است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال