هند اولین راکت خصوصی خود را با موفقیت پرتاب کرد

فضاپیمای Vikram-s متعلق به آژانس فضایی هند پس از انتظارات فراوان با موفقیت پرتاب شد. این آژانس پس از سالها تلاش و تقویت این بخش برای ارتقا صنعت فضایی در نهایت موفق به پرتاب اولین راکت خصوصی این کشور شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان پژوهش های فضایی هند توانست روز […]

فضاپیمای Vikram-s متعلق به آژانس فضایی هند پس از انتظارات فراوان با موفقیت پرتاب شد. این آژانس پس از سالها تلاش و تقویت این بخش برای ارتقا صنعت فضایی در نهایت موفق به پرتاب اولین راکت خصوصی این کشور شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سازمان پژوهش های فضایی هند توانست روز گذشته راکت زیرمداری را از مرکز ستایش داوان به فضا ارسال کند. ساخت Vikram-s نیز بر عهده یک استارتاپ به نام Aerospace Skyroot بود که توانست یک راکت با سوخت جامد با وزنی حدود ۵۵۰ کیلوگرم بسازد.

راکت Vikram-s همراه با خود سه محموله مربوط به مشتریان را حمل می کند. این استارتاپ که تنها ۴ سال از عمر آن می گذرد برای ساخت این راکت ۶ متری با ساختار تمام هسته از جنس فیبر کربن تنها ۲ سال وقت گذاشته است.

این ماموریت نمایشی که به نام Parambh خوانده میشود اولین ماموریت فضایی این استارتاپ محسوب میشود. پاوان گوئنکا، از مرکز ملی مجوز فضایی در وزارت فضای هند پس از این پرتاب اعلام کرد: بسیار خوشحالیم که ماموریت Prarambh با موفقیت کامل شد. این موشک توانست در ارتفاع ۸۰ درجه پرتاب شود و در نهایت به ارتفاع ۸۹.۵ کیلومتری برسد. این همان هدف شرکت Skyroom Aerospace بود.

طبق اعلام انجمن فضایی هند استارتاپ های فعال در بخش فضای این کشور تاکنون توانسته اند حدود ۲۵۴.۳۵ میلیون دلار بودجه جمع آوری کنند. دولت این کشور نیز تلاش دارد تا مشارکت خصوصی و تشویق به سرمایه گذاری در این بخش را افزایش دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال