رونمایی شرکت هندی Ringing Bell از گوشی‌هوشمند 4 دلاری Freedom 251

شرکت هندی Ringing Bell در حال آماده شدن است تا گوشی‎هوشمند 4 دلاری Freedom 251 خود را روانه‎ی بازار کند. ولی با این 4 دلار چه گوشی نصیب شما می‎شود؟ خوب، در ابتدا باید بگوییم که گوشی مورد بحث واقعا یک گوشی‎هوشمند 4 دلاری نیست. درست است، شرکت Ringing Bells آن را به قیمت 251 […]

شرکت هندی Ringing Bell در حال آماده شدن است تا گوشی‎هوشمند 4 دلاری Freedom 251 خود را روانه‎ی بازار کند. ولی با این 4 دلار چه گوشی نصیب شما می‎شود؟

خوب، در ابتدا باید بگوییم که گوشی مورد بحث واقعا یک گوشی‎هوشمند 4 دلاری نیست. درست است، شرکت Ringing Bells آن را به قیمت 251 روپیه (اندکی کمتر از 4 دلار) می‎خواهد بفروشد، ولی طبق روزنامه‎ی Times of India، این شرکت با یک‌‎سری شرکت نرم‎افزاری توافق کرده است که اپلیکیشن‎های آن‎ها را بر روی گوشی خود قرار دهد و بدین واسطه سود کند.

و با وجود این توافق، این شرکت ادعا می‎کند که مجبور به یک ضرر 150 روپیه‎ای (در حدود 2.20 دلار) در هر واحد گوشی شده است، ضرری که امیدوار است دولت هند آن را متقبل شود.

بنابراین یک گوشی هوشمند 4 دلاری، واقعا 4 دلار نیست. در حقیقت، گوشی Freedom 251 از نظر مشخصات فنی بسیار مشابه با گوشی Adcom Ikon 4 است (گوشی که شرکت Ringing Bells از آن به عنوان یک پیش‎نمونه استفاده کرد)

گوشی Adcom Ikon 4 در حدود 54 دلار قیمت دارد. این قیمت هم‎چنان ارزان است ولی با 4 دلار فاصله‎ی زیادی دارد.

با فرض این‎که خریداران این گوشی را با 4 دلار نوید داده شده خریداری ‎کنند، چه چیزی نصیب‎شان می‎شود؟

مشخصات فنی گوشی Freedom 251 عبارتند از:

  • ‎صفحه‎ی نمایش 4 اینچی با رزولوشن 960 در 540 به همراه فناوری IPS
  • پردازنده 4 هسته‎ای شرکت مدیاتک با سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز، پردازنده‎ی گرافیکی Mali 400
  • 1 گیگابایت رم
  • حافظه‎ی داخلی 8 گیگابایت (با درگاه میکرو اس‎دی کارت)
  • دوربین پشتی 3.2 مگاپیکسلی با فلش ال‎ای‎دی
  • دوربین جلوی 0.3 مگاپیکسلی
  • باتری لیتیوم – یونی با ظرفیت 1450 میلی‎آمپر
  • دو سیم کارته
  • سیستم‎عامل اندروید 5.1 آب‎نبات چوبی

مشخصات فنی این گوشی آن‎قدر چشم‎گیر نیست، گوشی‎های بهتر از آن زیاد است ولی با این‎حال اگر این گوشی با 4 دلار وارد بازار شود، واقعا ارزش خریدن را دارد. این قضیه گواهی برای این است که چقدر سریع حوزه‎ی فناوری در حال به جلو پیش رفتن است و چقدر سریع قیمت قطعات افت پیدا می‎کند، با توجه به این‎ موضوع که زمانی که آیفون 5 در سال 2012 به بازار آمد، صفحه‎ی نمایش آن به تنهایی 44 دلار می‎ارزید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال