محققان هندی با استفاده از خاک مریخ نوعی آجر فضایی تولید کردند

در صورت سکونت انسان در مریخ نیاز است برای ساخت سازه های ساختمانی آجر های فضایی پایدار ساخته شود. این آجرها باید از نظر ساخت و نصب عملی بوده تا بتوان آن را در مریخ اجرا کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیمی از محققان موسسه علوم هند با همکاری سازمان تحقیقات […]

در صورت سکونت انسان در مریخ نیاز است برای ساخت سازه های ساختمانی آجر های فضایی پایدار ساخته شود. این آجرها باید از نظر ساخت و نصب عملی بوده تا بتوان آن را در مریخ اجرا کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیمی از محققان موسسه علوم هند با همکاری سازمان تحقیقات فضایی این کشور روشی را برای ساخت آجر از خاک مریخ ابداع کردند. در این روش از خاک مریخ و باکتری به همراه اوره نوعی آجر فضایی ساخته می شود که قابلیت استفاده در ساخت سازه های ساختمانی را خواهد داشت. بدین ترتیب امکان اسکان انسان در سیاره مریخ فراهم خواهد شد.

 در حال حاضر مریخ و ماه به دلیل نزدیکی به زمین و وجود منابع بی سابقه مواد برای ساخت سکونتگاه ترجیح داده شده‌اند. از طرفی برای سازه ها و ساخت رصدخانه های موقتی باید از همین منابع برای ساخت استفاده شود. همچنین روش‌های ایجاد این سازه ها با استفاده از خاک و سنگ ماه و یا مریخ باید توسعه داده شود تا علاوه بر امکان پذیر بودن مقرون به صرفه و قابل اجرا نیز باشد.

در مطالعه انجام گرفته چالش اصلی مربوط به قرارگیری ذرات سنگی ریز و تثبیت آن بدون پیوند در ساختار یکپارچه بوده است. با استفاده از شبیه سازهای خاک ماه و مریخ و فرایند زیست کانی سازی یک روش ریخته گری برای ساخت آجر های فضایی ابداع شد. ماده اصلی ساخت این آجرها نیز مخلوط خاک شبیه سازی شده مریخ با نوعی صمغ به نام صمغ گوار بوده است که در آن باکتری به نام Sporosarcina pasteurii، اوره و نیکل کلراید وجود دارد. ساخت این آجرهای فضایی در قالب هایی با شکل دلخواه انجام می گیرد. باکتری ها باعث تبدیل اوره به بلورهای کلسیم کربنات خواهد شد. سپس پلیمرهای زیستی تولید شده توسط میکروب ها به همراه این بلورها باعث تولید نوعی سیمان میشود که ذرات خاک را تثبیت خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال