استارتاپ هندی با پرتاب 35 ماهواره کوچک اینترنت 5G را به هند میاورد

استارتاپ Vestaspace از هند با پرتاب ماهواره کوچک اینترنت 5G را در هند راه اندازی خواهد کرد.این استارتاپ در پروژه خود 35 ماهواره به فضا ارسال و ارتباط 5G کل کشور هند را برقرار می کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، استارتاپ Vestaspace که مهارت زیادی در ساخت پلتفرم های ماهواره دارد، […]

استارتاپ Vestaspace از هند با پرتاب ماهواره کوچک اینترنت 5G را در هند راه اندازی خواهد کرد.این استارتاپ در پروژه خود 35 ماهواره به فضا ارسال و ارتباط 5G کل کشور هند را برقرار می کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، استارتاپ Vestaspace که مهارت زیادی در ساخت پلتفرم های ماهواره دارد، برقراری اینترنت 5G در هند را بر عهده گرفته است. به گفته این استارتاپ ساخت ماهواره های این شرکت در شهریور امسال آغاز خواهد شد و پرتاب آنها نیز تا سال آینده میلادی اتفاق خواهد افتاد. در حال حاضر این شرکت 8 ایستگاه زمینی و 31 هزار گیرنده اطلاعات در کشور هند راه اندازی کرده است. بدین ترتیب اینترنت 5G در کل شهرها و روستاهای هند برقرار خواهد شد. قرار است این ماهواره ها در مدارهای لئو و ژئو جایگذاری شوند.

Arun Kumar موسس این استارتاپ می گوید: تمامی مجوزها برای ارائه اینترنت 5G ار دولت دریافت شده است. در مرحله اول پهنای باند این ماهواره ها به اپراتورهای مخابراتی و ارائه دهندگان اینترنت داده خواهد شد. سپس با دریافت مجوزهای لازم اینترنت بطور مستقیم به مشتریان نیز ارائه خواهد شد. در حال حاضر تنها سازمان تحقیقات فضایی هند ISRO تحت حمایت دولت توانایی ارائه پوشش های ماهواره ای را داراست. شرکت های دیگر تنها با دریافت مجوز می توانند کار خود را آغاز کنند. این استارت آپ با ایده جدید خود قصد دارد تا اینترنت ماهواره های را به جای شبکه های فیبری به کشور هند بیاورد. سرمایه این طرح نیز توسط شرکت سرمایه گذاری آمریکایی Next Capital LLC تامین خواهد شد.

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال