عدم موفقیت هندی ها در پروژه فرود در ماه

پس از رژیم صهیونیستی، هند احتمالا دومین کشوری باشد که در چند ماه اخیر موفق نشده است تا کاوشگر خود را به سلامت بر روی ماه فرود آورد. کشور هند قرار بود تا چهارمین کشوری باشد که موفق می شود تا ماموریت کاوشگر خود را به سلامت به انجام رسانده و فضاپیمای “چاندرایان -۲ “(Chandrayaan-) […]

پس از رژیم صهیونیستی، هند احتمالا دومین کشوری باشد که در چند ماه اخیر موفق نشده است تا کاوشگر خود را به سلامت بر روی ماه فرود آورد. کشور هند قرار بود تا چهارمین کشوری باشد که موفق می شود تا ماموریت کاوشگر خود را به سلامت به انجام رسانده و فضاپیمای “چاندرایان -۲ “(Chandrayaan-) خود را بر روی ماه فرود آورد.

سازمان پژوهش های فضایی کشور هند، از قطع ارتباط با این فضاپیما می گوید. هندی ها می گویند که پیش از فرود امکان ارتباط خود با این کاوشگر را از دست داده اند و بر اساس داده های آن ها، این فضاپیما هنوز در مدار ماه است و سقوط نکرده است. فضاپیمای چاندرایان یک کاوشگر بدون سرنشین است که ماموریت آن برای هندی ها 140 میلیون دلار هزینه داشته است. این فضاپیما سوار بر یکی از قوی ترین موشک های هندی ها به اسم “GSLV Mk-III” بوده است و مدارگرد آن با نام “ویکرام”(Vikram) نیز در هند طراحی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، پرتاب این فضاپیما در 22 ژوئیه 2019 بود و در تاریخ 20 اوت نیز وارد مدار ماه شد. بعد از آن اطلاعات دقیقی در رابطه با آن در دست نمی باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال