ماموریت چانداریان ۳ هند با هزینه ۷۳ میلیون دلار پرتاب شد

چانداریان ۳ پس از شکست در چهار سال پیش مجددا برای مامدریت روی ماه پرتاب شد. این ماموریت یکی از چند ماموریت قمری محسوب میشود که امسال انجام می‌گیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هند این پرتاب را در روز جمعه و از سایت پرتاب سری هاری کوتا انجام داد. موشک مارک […]

چانداریان ۳ پس از شکست در چهار سال پیش مجددا برای مامدریت روی ماه پرتاب شد. این ماموریت یکی از چند ماموریت قمری محسوب میشود که امسال انجام می‌گیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هند این پرتاب را در روز جمعه و از سایت پرتاب سری هاری کوتا انجام داد. موشک مارک ۳ این پرتاب را بر عهده داشت. هند پیش از این در سال ۲۰۱۹ نیز برای فرود روی سطح ماه تلاش کرده بود. در آن زمان چانداریان ۲ با سقوط روی ماه باعث شکست ماموریت شده بود.

این ماموریت حدود ۷۳ میلیون دلار هزینه داشته و تلاش یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان برای فتح ماه محسوب میشود. علاوه بر هند، ایالات متحده و چین نیز در سال های آینده طی مأموریت های قمری فضانوردان ۸ود را به ماه ارسال ۸واهند کرد.

از دیگر ماموریت های به سمت ماه، چند ماموریت رباتیک مربوط به ژاپن، روسیه و ایالات متحده است. در خال حاضر تنها چین موفق به فرار نرم روی ماه شده است. در صورت موفقیت چانداریان ۳ و فرود موفقیت آمیز ماه نشین و ماه نورد این کشور دستاورد بزرگی برای هند محسوب میشود. در واقع هند پس از شوروی، ایالات متحده و چین چهارمین کشور فاتح ماه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال