اولین ماموریت فضایی هند در سال جدید با موفقیت انجام شد

سازمان فضایی هند توانست 3 ماهواره را با موفقیت در سال جدید 2022 در مدار زمین قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره قطبی هند توسط موشک از سکوی پرتاب ساتیش داوان در یک زمان پرتاب ۲۵ ساعته به فضا ارسال شد. این پرتاب اولین ماموریت فضای هند در سال جدید […]

سازمان فضایی هند توانست 3 ماهواره را با موفقیت در سال جدید 2022 در مدار زمین قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره قطبی هند توسط موشک از سکوی پرتاب ساتیش داوان در یک زمان پرتاب ۲۵ ساعته به فضا ارسال شد. این پرتاب اولین ماموریت فضای هند در سال جدید میلادی محسوب می شود. طی این ماموریت ماهواره رصد زمین با نام EOS-4 و دو ماهواره فناوری و علمی به نام های NSPIREsat و INST-2TD با موفقیت پرتاب شدند. پس از پرتاب این سه ماهواره در ارتفاع 529 کیلومتری در مدار قطبی خورشید آهنگ قرار گرفتند.

 به گفته این سازمان محل قرار گیری این ماهواره را نزدیک به همان مدارهای برنامه ریزی شده این سازمان دانسته است. پس از پرتاب و جدا شدن از موشک سازمان فضایی هند توانست شبکه ردیابی و فرماندهی تله متری آن را بر عهده بگیرد. با هدایت این ماهواره تا موقعیت اصلی چند روز زمان نیاز است سپس کار خود را آغاز خواهد کرد.

 پیش از این هند در ماموریت ماه اوت ۲۰۲۱ شکست خورده بود و این اولین مأموریت موفق این کشور در سال جدید میلادی محسوب می شود. البته این پرتاب به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا دو مرتبه به تاخیر افتاد. همچنین این اولین پرتاب آژانس فضایی هند با مدیریت سومانات است که اخیراً به عنوان رئیس این سازمان انتخاب شده است. ماهواره تصویربرداری راداری یک ماهواره ۱۷۰۰ کیلوگرمی است که وظیفه آن ثبت تصاویر با کیفیت از شرایط آب و هوایی است. همچنین می تواند برای نقشه برداری، ثبت رطوبت خاک و هیدرولوژی و همچنین حوزه کشاورزی و جنگلداری مورد استفاده قرار بگیرد.

 ماهواره دیگر با هدف ارزیابی دمای سطح زمین و آب و نقشه برداری از پوشش گیاهی به همراه یک دوربین تصویربرداری حرارتی در این مأموریت استفاده شده است. سومین ماهواره مربوط به موسسه علوم و فناوری فضایی هند، دانشگاه فنی نانیانگ سنگاپور و دانشگاه ملی مرکزی تایوان بوده است. دو ابزار استفاده شده در این ماهواره برای مطالعه دینامیک یونوسفر و فرآیند گرمایش تاج خورشید مورد استفاده قرار می گیرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال