ضدعفونی کردن هوای داخلی می‌تواند از گسترش کووید ۱۹ جلوگیری کند

پس از واکسیناسیون همگانی و کاهش نیاز به ماسک و همزمان با بازگشایی رستورانها، مشاغل و مدارس بسیاری افراد نگرانند چگونه از گسترش بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کنند. برخی از دانشمندان و مهندسان معتقدند از طریق پاکسازی هوا می توان تنفس ایمن تری را برای افراد فراهم کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

پس از واکسیناسیون همگانی و کاهش نیاز به ماسک و همزمان با بازگشایی رستورانها، مشاغل و مدارس بسیاری افراد نگرانند چگونه از گسترش بیماری کووید ۱۹ جلوگیری کنند. برخی از دانشمندان و مهندسان معتقدند از طریق پاکسازی هوا می توان تنفس ایمن تری را برای افراد فراهم کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بسیاری از دانشمندان معتقدند .یروس ها در هوا برای مدت طولانی باقی می مانند. آنها در این مورد می گویند: راه ‌حل مشخصی برای حل این مشکل به طور یکسان در همه مکان ها وجود ندارد. اما به جای ضدعفونی کردن میتوان از طریق تهویه هوا و فیلتراسیون با کمک نورهای ماورا بنفش و نظارت بر کیفیت هوا این مورد را امکان پذیر کرد.

خوزه لوییس خیمنز، دانشمند دانشگاه کلرادو بولدر میگوید: اگرچه این نکته بسیار ناامیدکننده است اما ما تاکنون میلیاردها دلار برای ضدعفونی کردن هدر دادیم که به هیچ وجه قابل برگشت نیست. و تا کنون برای استفاده از یک فیلتر ۵۰ دلاری در هر کلاس مدرسه کاری نکرده ایم.

دانشمندان تحقیقات بسیاری برای کشف این مورد که ویروس می‌تواند در هوا منتقل شود یا خیر انجام داده اند. با وجود اینکه محققان معتقدند ویروس کرونا تنها از طریق بزاق آلوده که بر روی زمین فرود می آید قابل انتقال است، اما بسیاری از آنها این احتمال را نیز ضعیف می دانند. طبق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده، سطوح آلوده تنها یک در ۱۰ هزار احتمال ایجاد عفونت دارد. بنابراین تمیز کردن استاندارد و شستن دستها برای از بین بردن ویروس کرونا کفایت خواهد کرد.

طبق تحقیق جداگانه ای که به صورت آنلاین در ۱۴ آوریل در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد، اکنون بسیاری از محققان اعتقاد دارند که کووید ۱۹ تنها از طریق ذرات ریز آئروسل که می تواند ساعت ها در هوا معلق بماند پخش خواهد شد. گزارش شواهد علمی نیز انتشار این ویروس از طریق هوا را تایید کرده و تنها داده های کمی وجود دارد که انتشار ویروس از طریق سطوح آلوده را تایید می کند. سازمان بهداشت جهانی نیز در تاریخ ۳۱ آوریل اطلاعات خود را در مورد انتقال این ویروس تصحیح کرده و آئروسل ها را به عنوان منبع انتشار معرفی کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال