اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده ملزم به پرداخت مالیات شدند

نمایندگان مجلس در قانون بودجه امسال برای اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده نیز مالیات در نظر گرفتند. این اینفلوئنسرها باید مبلغی را به عنوان مالیات حاصل از تبلیغات پرداخت کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق تصمیم نمایندگان در اسفندماه ۱۳۹۹ کلیه کاربران در اینستاگرام و تلگرام که بیش […]

نمایندگان مجلس در قانون بودجه امسال برای اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده نیز مالیات در نظر گرفتند. این اینفلوئنسرها باید مبلغی را به عنوان مالیات حاصل از تبلیغات پرداخت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق تصمیم نمایندگان در اسفندماه ۱۳۹۹ کلیه کاربران در اینستاگرام و تلگرام که بیش از ۵۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارند باید مالیات پرداخت کنند. این تصمیم از سال ۱۴۰۰ طبق لایحه‌های ابلاغ شده و اکنون سازمان امور مالیاتی نیز وظایف این افراد را برای خوداظهاری در وبسایت خود منتشر کرده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور دستورالعملی را برای ابلاغ اینفلوئنسرها در درگاه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی ابلاغ کرده که طی آن کلیه اینفلوئنسرها باید به ازای تبلیغات محصولات مالیات پرداخت کنند.

در ماده ۶ این دستورالعمل گفته شده کلیه افراد دیگری که در صفحه شخصی خود در رسانه‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام فعالیت دارند به ازای دریافت تبلیغات باید مالیات مربوط به این درآمد را محاسبه و به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند. این سازمان نیز وظیفه خواهد داشت تا به روش‌های مختلف اینفلوئنسرها را شناسایی کرده و بر اساس خود اظهاری به مطالبه و وصول مالیات با رعایت قوانین اقدام کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال