اطلاعات سازمان ثبت احوال توسط وزارت بهداشت لو رفت

اطلاعات سازمان ثبت احوال ایران توسط وزارت بهداشت لو رفت. این اداره امروز نشت اطلاعات توسط وزارت بهداشت را تائید کرد. روز گذشته بسیاری از کاربران از فعال شدن یک بات تلگرامی در فضای مجازی خبر دادند که که به فرد عضو شده اجازه می دهد تا اطلاعات دیگر افراد را بدست آورد. به گزارش […]

اطلاعات سازمان ثبت احوال ایران توسط وزارت بهداشت لو رفت. این اداره امروز نشت اطلاعات توسط وزارت بهداشت را تائید کرد. روز گذشته بسیاری از کاربران از فعال شدن یک بات تلگرامی در فضای مجازی خبر دادند که که به فرد عضو شده اجازه می دهد تا اطلاعات دیگر افراد را بدست آورد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات استفاده شده در بات تلگرامی کاملا به روز و جدید است. این موضوع زمانی مشخص شد که اداره ثبت احوال از لو رفتن اشتباهی این اطلاعات توسط وزارت بهداشت خبر داد. هنوز بسیاری از اطلاعات در مورد این بات تلگرامی کامل نیست. این بات اکنون در حال به روزرسانی است و مشخص نیست که اطلاعات مربوط به چه تعداد از افراد لو رفته است. اما این بات تلگرام مدعی شده که اطلاعات مربوط به 80 میلیون ایرانی را در اختیار دارد.

بخش زیادی از نحوه دریافت و انتشار این اطلاعات در هاله ای از ابهام است اما خبرهایی که منتشر شده نشان می دهد که تیم مربوط به این ربات تلگرامی اطلاعات را از سرورهای ثبت احوال بدست آورده اند. حتی این تیم پس از دریافت این اطلاعات طی یک گزارش شفاهی به افتا (مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری) اطلاع رسانی کردند اما پاسخ روشنی دریافت نکردند. برخی دیگر نیز خبر داده اند که این اطلاعات با قیمت 10 بیت کوین خریداری شده است.

اکنون سیف الله ابوترابی، سخنگوی ثبت احوال کشور از لو رفتن این اطلاعات توسط وزارت بهداشت خبر داد. گویا این سازمان این اطلاعات را برای تکمیل پرونده سلامت شهروندان در اختیار وزارت بهداشت قرار داده بود که این اتفاق رخ داد. ابوترابی اظهار کرد که این اتفاق به اداره ثبت احوال مربوز نیست و اطلاعات این اداره در امنیت کامل قرار دارد.

در حال حاضر برای رفع این مشکل قرار ایت دیتابیس مورد نظر از اینترنت برداشته شود و در صورت نیاز به این اطلاعات استعلام مورد نظر بصورت مستقیم از پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال دریافت شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال