نبوغ رکورد جدیدی در ارتفاع پرواز از سطح مریخ ثبت کرد

هلیکوپتر نبوغ که اکنون در روی سطح مریخ قرار دارد توانست در پرواز اخیر خود به رکورد جدیدی دست پیدا کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هلیکوپتر نبوغ ناسا در جدیدترین پرواز خود تا ارتفاع ۱۴ متری از سطح سیاره مریخ پرواز کرد. این سب و پنجمین پرواز این بالگرد محسوب میشود […]

هلیکوپتر نبوغ که اکنون در روی سطح مریخ قرار دارد توانست در پرواز اخیر خود به رکورد جدیدی دست پیدا کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هلیکوپتر نبوغ ناسا در جدیدترین پرواز خود تا ارتفاع ۱۴ متری از سطح سیاره مریخ پرواز کرد. این سب و پنجمین پرواز این بالگرد محسوب میشود و بالاترین ارتفاع پرواز طی مأموریت نبوغ نیز به شمار می رود.

توییت اخیر صفحه رسمی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در مورد هلی کوپتر نبوغ نشان می دهد پرواز رکورددار این هلی کوپتر ۵۲ ثانیه طول کشید و فاصله آن تا زمین به ۱۴ متر رسید. در این پرواز نب‌غ توانست با سرعت حداکثر ۳ متر بر ثانیه تا ۱۵ متر جابجا شود.

رکورد قبلی بالگرد ناسا پرواز تا ارتفاع ۱۱.۸ متری بود. اما پرواز اخیر رکوردهای قبلی را شکست و این هلی کوپتر ۱.۸ کیلوگرمی تا ارتفاع ۱۴ متری پرواز کرد. در رکورد قبلی میزان جابجایی آن نیز تنها ۵ متر بود.

اولین پرواز این بالگرد در سال ۲۰۲۱ به مدت ۳۹ ثانیه و تا ارتفاع ۳ متری بود‌. در آوریل ۲۰۲۲ نیز رکورد بیشترین جابجایی با طی ۷۰۴ متر در یک پرواز نبوغ بدست آمد. ناسا. ر این ا قصد داشت از این بالگرد تنها برای آزمایش انجام پرواز در مریخ استفاده کند‌. اما عملکرد این بالگرد فراتر از انتظارها بود و اکنون از آن برای همکاری با استقامت در کاوش های سطح مریخ استفاده میشود. دوربین های روبه پایین این بالگرد می تواند مناطق مناسب برای بررسی را به استقامت نشان دهد.

تصویرهای هوایی تهیه شده توسط نبوغ به ناسا کمک می کند تا مناسب ترین و ایمن ترین مسیر را برای حرکت مریخ نورد شناسایی کند. عملکرد مناسب نبوغ باعث شد تا ناسا به استفاده از آن در مریخ ادامه دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال