رایزنی های اولیه خودروسازان برای واردات رنو از هند

طی خبرهای منتشر شده خودروسازان قصد دارند رنوهای هندی به کشور وارد کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد خودروسازان داخلی به دنبال رایزنی با خودروسازان خارجی هستند. در حال حاضر صحبت های اولیه رای واردات رنو از هند انجام گرفته است. مهدی دادفر در ادامه گفت […]

طی خبرهای منتشر شده خودروسازان قصد دارند رنوهای هندی به کشور وارد کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد خودروسازان داخلی به دنبال رایزنی با خودروسازان خارجی هستند. در حال حاضر صحبت های اولیه رای واردات رنو از هند انجام گرفته است. مهدی دادفر در ادامه گفت بر اساس دستورال۵ وزارت ضمن برای واردات خودرو انگیزه ای برای بخش خصوص وجود ندارد. این دستورالعمل بدون در نظر گرفتن نحوه فروش و نرخ سود است و به همین دلیل واردکنندگان در این بازار با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

دبیر انجمن واردکنندگان معتقد است هماهنگی لازم بین بندهای دستورالعمل صادر شده و شرکت های خصوصی وجود ندارد. همچنین این دستورالعمل ها راه را برای خودروسازان دولتی مانند سایپا و ایران خودرو همواره کرده است و آنها به راحتی می توانند واردات خودرو را انجام دهند.

به گفته دادفر رایزنی های اولیه خودروسازان داخلی برای واردات رنو از هند انجام گرفته است. از طرفی ایران خودرو نیز روی پلتفرم تولید خودرو جدید به رنو کوئید کار می کند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو فرایند واردات را شبیه به معما دانست و گفت بندهایی مانند مشروط کردن انجام کارها به کارگروهها ایجاد محدودیت در واردات ایجاد شروط مختلف در واردات و فروش و عرضه در بورس که خدمات پس از فروش را ارائه نمیکند باعث دشوار شدن واردات می شود.

دادفر در ادامه به قیمت تمام شده خودرو وارداتی که حداقل ۶۰۰ میلیون تومان است اشاره کرد و خاطرنشان کرد این نوع واردات نمی تواند اهداف دولت را تحقق ببخشد و مشکلات بازار خودرو حل نشده باقی خواهد ماند. همچنین مشکل قیمت بالا در این بازار نیز کماکان باقی می ماند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال