داده‌های اولیه جیمز وب توسط ناسا رونمایی می شود

ناسا قصد دارد به زودی داده های اولیه مربوط به تلسکوپ فضایی جیمز وب را طی یک کنفرانس خبری منتشر کند. البته این اطلاعات تنها مربوط به تنظیم آینه های تلسکوپ بوده و از لحاظ علمی چندان جالب نخواهد بود. کاربران علاقمند می توانند با مراجعه به وبلاگ تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا این تصاویر […]

ناسا قصد دارد به زودی داده های اولیه مربوط به تلسکوپ فضایی جیمز وب را طی یک کنفرانس خبری منتشر کند. البته این اطلاعات تنها مربوط به تنظیم آینه های تلسکوپ بوده و از لحاظ علمی چندان جالب نخواهد بود. کاربران علاقمند می توانند با مراجعه به وبلاگ تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا این تصاویر اولیه را مشاهده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از مهندسان ناسا تصاویر اولیه مربوط به جیمز وب بر خلاف دیگر تصاویر شگفت انگیز تلسکوپهای دیگر چندان واضح نخواهد بود. زیرا هر کدام از قطعات آینه این تلسکوپ به طور جداگانه تصاویری را ثبت کرده اند. تصویر اصلی مربوط به دوربین رصدخانه یعنی نیرکم بوده که قادر است داده‌هایی را در طول موج فروسرخ نزدیک ثبت کند.

 این دوربین یک دوربین اصلی و بخش مهمی از فرآیند تنظیم نهایی این تلسکوپ محسوب می شود. این مرحله که طی آن مهندسان ناسا با به هم چسباندن بیش از هزار تصویر ۱۸ نسخه جداگانه از یک ستاره تهیه خواهند کرد هم خط کردن آیینه های تلسکوپ نام دارد. ناسا قصد دارد در اولین عملیات خود ستاره HD84406 را در صورت فلکی دب اکبر رصد کند.

 این ستاره همانند خورشید بوده و به دلیل داشتن نور کم برای رصد آن به تلسکوپ یا دو چشمی قدرتمند و آسمان تاریک نیاز است. ناسا هم خط کردن آینه های تلسکوپ را طی سه ماه انجام خواهد داد. به طوری که تمام این هجده قطعه می تواند همانند یک آینه مقعر به طور یکپارچه کار کنند. تنها در آن حالت جیمز وب می تواند ماموریت های علمی خود را آغاز کرده و به کاوش اعماق کیهان بپردازد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال