نانوحسگرهای تزریقی می‌توانند فعالیت های مغز را بررسی کنند

دانشمندان نوعی نانوحسگر تزریقی ساخته اند که می تواند وارد خون شده و از این طریق به مغز برسد. این نانوحسگرها قادرند با تبدیل سیگنال های الکتریکی به سیگنال های نوری فعالیت مغز را بررسی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نانوحسگرهای جدید ساخته شده از طریق تزریق می توانند وارد بدن […]

دانشمندان نوعی نانوحسگر تزریقی ساخته اند که می تواند وارد خون شده و از این طریق به مغز برسد. این نانوحسگرها قادرند با تبدیل سیگنال های الکتریکی به سیگنال های نوری فعالیت مغز را بررسی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نانوحسگرهای جدید ساخته شده از طریق تزریق می توانند وارد بدن شوند و با استفاده از نور فعالیت‌های مغز را کنترل کنند. این حسگر ها در مقیاس نانو هستند و با ارزیابی عملکرد مغز امکان ارزیابی بیماران را بدون دستگاه های کاشتنی فراهم می کنند.

دکتر یانیک از محققان این پژوهش می‌گوید: فناوری جدید به نام NeuroSWARM3 قادر است سیگنال‌های مغزی را به سیگنال های قابل اندازه گیری تبدیل کند. این سیگنال ها قابل اندازه گیری شده و از راه دور می تواند بین مغز و رایانه تعامل برقرار کند. هدف از ساخت این فناوری کمک به افراد دارای ناتوانی‌های جسمی است تا بتوانند از طریق آن با دنیای خارج ارتباط داشته باشند. همچنین این فناوری می‌تواند در بیماریهای عصبی سیگنال‌های اولیه را نیز ثبت کند. تمامی فعالیتهای گفته شده به کمک یک نانو ذره که تنها به اندازه یک ذره ویروس است انجام خواهد گرفت.

سیگنال های الکتریکی یکی از راه های انتقال اطلاعات در نورون ها محسوب می شوند. همچنین سیگنال ها کنترل تفکر، حافظه و حرکت را در مغز نظارت می کنند. پیش از این روش های زیادی برای کنترل فعالیت های الکتریکی مغز وجود داشته اما همگی آن ها از نوع کاشتنی بودند که نیاز به جراحی برای ورود به جمجمه داشتند. اما در روش جدید تنها نانوذرات الکترو پلاسمونیک به مغز وارد خواهد شد که می تواند با استفاده از شناساگر نوری فعالیت مغز را از راه دور ردیابی کند. این نانو ذره از جنس سیلیکون اکسید است و در آن لایه نازک حاوی پلی اتیلن دی اکسی تیوفن و پوشش طلا استفاده شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال