ابداع فناوری شارژ تلفن همراه از راه دور با کمک ضدلیزر

محققان نوعی فناوری جدید شارژ تلفن همراه را طراحی کردند که از طریق آن می‌توان گوشی‌های هوشمند را از راه دور شارژ کرد. این فناوری نوعی شارژ بی سیم است که می‌تواند تلفن‌های همراه را در فضای اتاق و از راه دور شارژ کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، فناوری جدید شارژ تلفن می‌تواند […]

محققان نوعی فناوری جدید شارژ تلفن همراه را طراحی کردند که از طریق آن می‌توان گوشی‌های هوشمند را از راه دور شارژ کرد. این فناوری نوعی شارژ بی سیم است که می‌تواند تلفن‌های همراه را در فضای اتاق و از راه دور شارژ کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، فناوری جدید شارژ تلفن می‌تواند با کمک پرتو افشانی گوشی ها را شارژ کند. اختراع جدید ضد لیزر نام دارد و به زودی به مرحله عملیاتی خواهد رسید. بررسی های محققان در مجله Nature Communications چاپ شده و نشان می دهد فناوری ضد لیزر قادر است انرژی را از طریق پرتو افشانی و با کارایی ۹۹.۹۹% به سمت گوشی ارسال کند.

پیش از این نیز تلاش‌هایی برای شارژ بی سیم گوشی همراه انجام شده بود اما بعضی اشیا در وضعیت یک اتاق یا محیط ویا وجود سایر وسایل الکترونیکی مانع از حرکت و بازتاب انرژی بود. فناوری جدید محققان جذب کامل (CPA) نام دارد و در آن یک دستگاه برای ارسال نیرو و دستگاه دیگری برای دریافت آن وجود دارد. دستگاه گیرنده، ضد لیزر نام دارد که قادر است جذب را بسیار عالی و قابل تنظیم با روش جدید انجام دهد. همچنین در این فناوری از تقارن نسبت به زمان (T-symmetry) استفاده شده که می تواند در صورت تغییر زمان با حفظ تقارن همچنان پارامترهای سیستم را پایستار باقی نگه دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال