اینسایت بزرگترین مریخ لرزه ای که تاکنون به وقوع پیوست را شناسایی کرد

مریخ نورد اینسایت موفق شد بزرگترین مریخ لرزه اتفاق افتاده تاکنون را شناسایی کند. این مریخ لرزه نسبت به تمامی مریخ لرزه های قبلی قویتر بوده و توانسته بیشتر از بقیه انرژی آزاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بزرگترین مریخ لرزه شناسایی شده در تاریخ ۴ می ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. اگر […]

مریخ نورد اینسایت موفق شد بزرگترین مریخ لرزه اتفاق افتاده تاکنون را شناسایی کند. این مریخ لرزه نسبت به تمامی مریخ لرزه های قبلی قویتر بوده و توانسته بیشتر از بقیه انرژی آزاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بزرگترین مریخ لرزه شناسایی شده در تاریخ ۴ می ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. اگر چه اندازه آن به بزرگی زمین لرزه های روی زمین نیست اما نسبت به مریخ لرزه های سیاره سرخ بزرگترین محسوب میشود. رکورد قویترین لرزه در مریخ در اوت ۲۰۲۱ اتفاق افتاده بود که یک پنجم مریخ لرزه کنونی بود.

جان کلینتون، از محققان این پروژه در مورد این رویداد می گوید: این مریخ لرزه به اندازه کل مریخ لرزه های رخ داده در این سیاره انرژی آزاد کرده است. با وجود فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری بین اینسایت و این رویداد، امواج ثبت شده به حدی بزرگ بود که لرزه سنج را اطلاع کرده بود.

زمان مریخ لرزه نیز نسبت به مریخ لرزه های قبلی طولانی تر بود. زمان ثبت شده برای آن ۴ ساعت بود که نسبت به رکورد قبلی حدود دوبرابر طولانی تر شده بود. همچنین این اولین مریخ لرزه بود که به سراسر سطوح این سیاره فرستاده شد. در این مریخ لرزه فرکانس های بالا و پایین بطور همزمان ارسال شده بود در حالیکه پیش از این مریخ لرزه ها امواج سطحی را با فرکانس های بالا یا پایین روی مریخ ارسال میکردند.

امواج بیشتر می تواند با سفر به زیر سطح ترکیب سیاره را نیز مشخص کند. دانشمندان با تجزیه و تحلیل سرعت حرکت امواج توانستند لایه های مختلف پوسته مریخ را شناسایی کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال