الهام از ساختار بدن مارماهی برای ساخت باتری هایی با توان بالاتر

دانشمندان سعی دارند با الهام از ساختار بدن مارماهی ها باتری هایی تولید کنند که توان بالاتری داشته باشد. پیش از این نیز فیزیکدانان برای ساخت باتری از مارماهی های الکتریکی الهام گرفته بودند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان قصد دارند از نوعی مارماهی الکتریکی جدید الهام بگیرند که می تواند […]

دانشمندان سعی دارند با الهام از ساختار بدن مارماهی ها باتری هایی تولید کنند که توان بالاتری داشته باشد. پیش از این نیز فیزیکدانان برای ساخت باتری از مارماهی های الکتریکی الهام گرفته بودند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان قصد دارند از نوعی مارماهی الکتریکی جدید الهام بگیرند که می تواند با ولتاژ ۸۶۰ ولت تخلیه الکتریکی انجام دهد. در حال حاضر نیاز به باتری های با قابلیت حمل انرژی زیاد و سرعت فزاینده مورد نیاز است. به همین دلیل محققان بسیاری تلاش دارند تا با استفاده از فناوری های جدید باتری هایی با توان بالاتر تولید کنند.

الساندرو ولتا فیزیکدان ایتالیایی برای ساخت اولین باتری در جهان از اصول اساسی الکتروشیمیایی استفاده کرده بود. این قاعده همان اتصال فیزیکی دو ماده و ایجاد واکنش شیمیایی بوده است که در نهایت جریان الکتریکی ایجاد شد. البته مارماهی ها پیش از تولید انواع باتری در طبیعت قادر به تولید جریان الکتریکی بوده‌اند. روش این مارماهی های الکتریکی در تولید برق مشابه سلول های عصبی بدن انسان برای تولید سیگنال های الکتریکی است.

محققانی از ایالات متحده و سوئیس سعی دارند با کمک روش تولید الکتریسیته در بدن نوع جدید مارماهی برای ساخت باتری نرم و انعطاف پذیر استفاده کنند که وظیفه آن تامین انرژی ایمپلنت های داخلی در بدن است. مایکل مایر از اعضای تیم تحقیقاتی دانشگاه فریبورگ در این باره می‌گوید: پیچیدگی خاصی در اندام های الکتریکی مارماهی جدید وجود دارد که نسبت به ما در تولید برق بهتر عمل کرده است. به همین دلیل تحقیقات جدیدی در این زمینه انجام گرفته است. به گفته محققان گونه جدید مارماهی الکتریکی که در آمریکای جنوبی کشف شده است قویترین مولد الکتریکی در زمین محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال