دانشمندان با الهام از پای ملخ ماده ای الاستیکی با قابلیت جهش ساختند

محققان برای ساخت ماده ای الاستیکی با قابلیت جهش از ملخ ها الگوبرداری کردند. ماده ساخته شده قادر است انرژی ذخیره شده در خود را آزاد کند. به گفته محققان این ماده در ساخت ربات های نرم کاربرد خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه کلرادو بولدر، از پاهای ملخ […]

محققان برای ساخت ماده ای الاستیکی با قابلیت جهش از ملخ ها الگوبرداری کردند. ماده ساخته شده قادر است انرژی ذخیره شده در خود را آزاد کند. به گفته محققان این ماده در ساخت ربات های نرم کاربرد خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسان دانشگاه کلرادو بولدر، از پاهای ملخ الگوبرداری کرده و ماده جدید الاستیکی ساختند. این ماده قادر است به تنهایی و بدون وارد کردن هیچ گونه نیرویی، تا ۲۰۰ برابر ضخامت خود بپرد.

پروفسور تیموتی وایت، مهندس شیمی از دانشگاه کلرادو می گوید: می توان از طبیعت برای ساخت و توسعه طرح های خلاقانه الگوبرداری کرد. الگوبرداری از پای ملخ باعث شد تا ماده ای الاستیکی با قدرت پرش بالا ساخته شود. محققان تلاش دارند تا در آینده ساخت مواد مصنوعی با الهام از مواد طبیعی را ادامه دهند.

تایلر هبنر، از محققان ارشد و نویسنده این مطالعه در مورد دستاورد جدید می گوید: این ماده جدید می تواند روش های جدیدی را برای استفاده از مواد پلیمری در ساخت ربات های نرم ارائه کند. کشف این ماده بدون برنامه ریزی قبلی انجام شد و هنگامی که محققان در حال آزمایش بودند این ماده را شناسایی کردند.

تحقیقات محققان روی مواد الاستیکی تا ساخت موادی که با تغییر دما شکل آنها تغییر می کند ادامه دارد. مواد جدید می توانند جایگزین مواد کنونی در ساخت لپ تاپ یا نمایشگر تلویزیون باشند. در آزمایش انجام گرفته روی ماده جدید مشاهده شد که این ماده می تواند تنها در ۶ میلی ثانیه به اندازه ۲۰۰ برابر ضخامت خود بپرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال