اینستاگرام برای دسته بندی محتوای ذخیره شده توسط کاربران Collections را معرفی کرد

فیس‎بوک یک عادت زشت دارد: استفاده از ایده‎ی سایر سرویس‎ها و لحاظ کردن آن در محصولات خود. اپلیکیشن اصلی این شبکه‎ی اجتماعی و هم‎چنین مسنجر آن که نسخه‎های خود را دارند تقریبا تمامی قابلیت‎های مهم اسنپ‎چت را دریافت کرده‎اند و همین هفته پیش پلت‎فرم مهم دیگر این شرکت یعنی اینستاگرام نیز با تقلید مشابهی همراه […]

فیس‎بوک یک عادت زشت دارد: استفاده از ایده‎ی سایر سرویس‎ها و لحاظ کردن آن در محصولات خود. اپلیکیشن اصلی این شبکه‎ی اجتماعی و هم‎چنین مسنجر آن که نسخه‎های خود را دارند تقریبا تمامی قابلیت‎های مهم اسنپ‎چت را دریافت کرده‎اند و همین هفته پیش پلت‎فرم مهم دیگر این شرکت یعنی اینستاگرام نیز با تقلید مشابهی همراه شد (گرچه چند وقتی است شاهد حضور قابلیت Stories اسنپ‎چت در اینستاگرام هستیم). ولی حال که اسنپ‎چت به اندازه‎ی کافی کپی‎برداری شده است، هدف بعدی چیست؟ به نظر می‎رسد این دفعه فیس‎بوک به قلمروی Pinterest سر زده است.

این دفعه شاهد یک الگوبرداری نه چندان شدید هستیم، اینستاگرام سال گذشته برای نسخه‎های اندروید و iOS امکان جدید ذخیره‎سازی پست‎ها را معرفی کرد و حال این قابلیت را توسعه داده و به آن‎ها اجازه می‎دهد که پست‎های ذخیره شده را در مجموعه‎های جدا و طبقه‎بندی شده قرار دهنده‎اند که گام منطقی است که در جهت این قابلیت برداشته می‎شود، هرچند دزدی فیس‎بوک از سایر سرویس‎‌ها به شمار رود. باید پذیرفت این قابلیت در اینستاگرام و Pinterest یک تفاوت مهم دارند، با آن‎که بوردهای مورد دوم عمومی هستند، پست‎های ذخیره‎شده در اینستاگرام به طور کامل خصوصی محسوب می‎شوند. اما این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد حضور Collectionهای عمومی نیز باشیم.

در هر صورت با آن‎که همه نسبت به اقدام فیس‎بوک در دزدیدن ایده‎ها از رقبا شاکی هستند (البته احمقانه است، ایده را نمی‎توان ملک شخصی دانست)، این شرکت کاملا در حال استفاده از مزایای این دزدی است. در پستی اخیرا این شرکت اعلام کرده است که قابلیت Stories اینستاگرام حال روزانه بیش از 200 میلیون کاربر دارد، در حالی‎که تعداد کاربران اسنپ‎چت که برای اولین بار ایده‎ی پیام‎های تصویری محوشونده را به کار برده تنها در حدود 160 میلیون کاربر است. به عبارت دیگر، کپی کردن قابلیت‎ها ممکن است کار زشتی باشد ولی تصمیم بزرگی است که در بازار رقابت باید گرفت. تا این‎که کاربران از اشباع بودن قابلیت‎های مشابه خسته شوند و در هر صورت به سرویس دیگری رو آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال