اینستاگرام تصاویر حذف شده کاربران را ذخیره می کند

فیسبوک به دلیل جمع آوری اطلاعات کاربران متهم شده است. به نظر می رسد اینستاگرام که به عنوان زیر مجموعه فیسبوک فعالیت می کند کلیه تصاویر حذف شده کاربران را تا یک سال نگهداری کرده و به این ترتیب کلیه عکسهای حذف شده از اینستاگرام تا یک سال در سرورهای این شبکه اجتماعی قابل دسترس […]

فیسبوک به دلیل جمع آوری اطلاعات کاربران متهم شده است. به نظر می رسد اینستاگرام که به عنوان زیر مجموعه فیسبوک فعالیت می کند کلیه تصاویر حذف شده کاربران را تا یک سال نگهداری کرده و به این ترتیب کلیه عکسهای حذف شده از اینستاگرام تا یک سال در سرورهای این شبکه اجتماعی قابل دسترس خواهند بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینستاگرام پیام های حذف شده از این اپلیکیشن را به مدت یکسال در سرورهای خود نگهداری می کرده است. یک محقق امنیتی به طور اتفاقی در خواست یک کپی از پیام های دایرکت خود را از اینستاگرام کرده بود. اما در در کمال تعجب متوجه شد اطلاعاتی که در اختیار وی قرار گرفت مربوط به یک سال پیش بوده که وی آنها را از این اپلیکیشن پاک کرده بود.

اینستاگرام پس از انتشار این موضوع اعلام کرد این اتفاق مربوط به یک باگ بوده که توسط این محقق شناسایی و ۶ هزار دلار پاداش نیز پرداخت شده است. این باگ پس از آن زمان برطرف شده و دیگر عکس های پاک شده در سرورهای این اپلیکیشن جمع آوری نمی شوند. سخنگوی اینستاگرام در مورد این باگ می گوید: ابزار Download Your Information به کاربر اجازه می دهد تا به یک کپی از اطلاعات خود دسترسی پیدا کند. اما در میان این داده ها ممکن است تصاویر و پیام های حذف شده نیز قرار گرفته باشد. هم اکنون این مشکل برطرف شده و کاربران از این موضوع مطمئن باشند. ‌

تاکنون این مشکل اینستاگرام توسط هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است. اما به نظر می رسد برای حذف کامل اطلاعات از سرور این شبکه اجتماعی باید ۹۰ روز منتظر ماند. البته چنین باگی در سرویس هایی مانند توییتر نیز بوده و سپس برطرف شده است.

پیش از این فیسبوک نیز به جمع آوری و نگهداری اطلاعات بیومتریک کاربران در اینستاگرام متهم شده بود. طبق گزارشات منتشر شده فیسبوک از ابزار تگ چهره کاربران استفاده کرده و این اطلاعات را پس از ذخیره در دیتابیس برای ساخت قالبهای چهره مورد استفاده قرار داده است. بدین ترتیب کاربران از این موضوع ناراضی بوده و اعلام کردند فیسبوک بدون رضایت و تایید آنها این کار را انجام داده است. در صورت متهم شناخته شدن فیسبوک این کمپانی باید به هرکاربر هزار تا ۵ هزار دلار غرامت پرداخت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال