هوش مصنوعی جدید اینستاگرام با اسکن چهره سن کاربر را تشخیص میدهد

اینستاگرام ابزار جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را آزمایش می کند که قادر است بر اساس اسکن چهره فرد سن او را تشخیص دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اینستاگرام برای تایید سن کاربران از اسکن چهره آنها استفاده می کند. این ابزار هوش مصنوعی با […]

اینستاگرام ابزار جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را آزمایش می کند که قادر است بر اساس اسکن چهره فرد سن او را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اینستاگرام برای تایید سن کاربران از اسکن چهره آنها استفاده می کند. این ابزار هوش مصنوعی با همکاری شرکت Yoti توسعه داده شده است. به نظر می‌رسد اینستاگرام روش های جدیدی را برای تایید سن کاربران به کار خواهد برد. در حال حاضر حداقل سن برای ثبت نام در اینستاگرام ۱۳ سال است.

 پیش از این اینستاگرام تلاش چندانی برای اجرای قانون حداقل سن برای ثبت نام نکرده بود. تا سال ۲۰۱۹ نیز سن افراد در زمان ثبت نام پرسیده نمی شد. اما اکنون این پلتفرم اجتماعی پس از دریافت انتقادات بسیاری از طرف کارشناسان حفظ حریم خصوصی و ایمنی کودکان تلاش کرده است تا برای تایید سن و جدا کردن کاربران جوان از بزرگسال ویژگی های بیشتری را به برنامه خود اضافه کند.

 در حال حاضر نیز تنها زمانی از کاربر درخواست میشود تا سن خود را تایید کند که کاربر قصد داشته باشد تاریخ تولد خود را ویرایش کند. کاربران ایالات متحده برای تایید سن خود در این شبکه اجتماعی می‌توانند از امروز از دو گزینه استفاده کنند. یکی از آنها استفاده از ضمانت اجتماعی و دیگری با کمک هوش مصنوعی خواهد بود. در روش ضمانت اجتماعی باید ۳ دنبال کننده فرد وی را تایید کنند. البته سن دنبال کننده نیز باید بیش از ۱۸ سال باشد.

 از طرفی هوش مصنوعی نیز برای تخمین سن فرد از طریق یک ویدیوی سلفی عمل خواهد کرد. این ویدئو برای شرکت یوتی ارسال خواهد شد و در آن سیستم های یادگیری ماشینی می تواند سن فرد را تخمین بزند. اینستاگرام برای سیستم جدید خود ویژگی های دیگری را نیز در نظر گرفته و به زودی به آن اضافه خواهد کرد. به گفته این شبکه اجتماعی قرار است به زودی آزمایش ابزار تجزیه و تحلیل زبان نیز آغاز شود که با کمک آن تنها از طریق تایپ کردن افراد می توان بزرگسال یا نوجوان بودن فرد را تشخیص داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال