ویژگی جدید اینستاگرام با محدود کردن تعاملات ناخواسته از کاربران نوجوان محافظت می‌کند

اینستاگرام ویژگی جدیدی را با هدف حفاظت بیشتر از کاربران نوجوان معرفی کرده است که در صورتی که افراد ناشناس و خارج از لیست دوستان برای کاربران نوجوان پیامی را ارسال کنند این پیام کاملاً بی‌صدا خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویژگی جدید محدود کننده اینستاگرام به نام Limits با […]

اینستاگرام ویژگی جدیدی را با هدف حفاظت بیشتر از کاربران نوجوان معرفی کرده است که در صورتی که افراد ناشناس و خارج از لیست دوستان برای کاربران نوجوان پیامی را ارسال کنند این پیام کاملاً بی‌صدا خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ویژگی جدید محدود کننده اینستاگرام به نام Limits با هدف مبارزه با آزار و اذیت در این پلتفرم منتشر شده است. اکنون اینستاگرام دامنه این ابزار را به طور خاص برای نوجوانان افزایش داده و با ایجاد تغییرات جدید به آنها اجازه می‌دهد تا بتوانند به راحتی تعاملات ناخواسته با دیگران را محدودتر کنند.

طبق گزارشی که در این زمینه توسط تک کرانچ منتشر شده این ویژگی برای کاربران فعال شده و نوجوانان می‌توانند تنها به پیام‌ها استوری‌ها منشن‌های گروه دوستان نزدیک یا Close Friends دسترسی داشته و تعاملات بیشتر با حساب‌های دیگر برای آنها به شکل بی‌صدا خواهد بود. ویژگی Limits در سال ۲۰۲۱ پس از واقعه آزار و اذیت فوتبالیست‌های تیم ملی انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۰ در ایتالیا به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت.

اکنون این ویژگی برای نوجوانان تنظیم شده و گروه Close Friends به طور پیش فرض انتخاب شده است. بدین ترتیب کاربران بخش‌های دیگر مکان تعامل با نوجوانان را خواهند داشت اما فعالیت آنها به شکل بی‌صدا بوده و در فید برنامه نیز قابل مشاهده نیست.

ویژگی دیگر در این بخش امکان محدود کردن افراد یا Restrict است. بنابراین دیگر نیاز به بلاک کردن حساب‌های کاربران دیگر یا محدود کردن تعاملات آنها نخواهد بود. بدین ترتیب تمام نظرات مربوط به اکانت‌های محدود شده برای این کاربران مخفی شده و امکان تگ یا منشن کردن توسط آنها وجود ندارد.

کلیه فعالیت‌های اینستاگرام به دلیل تاثیر منفی این پلتفرم روی سلامت و روان نوجوانان صورت گرفته است. همچنین این موضوع طی چند سال اخیر باعث درگیری این شرکت در بسیاری از پرونده‌های قضایی شده است. ویژگی دیگر در اینستاگرام برای نوجوانان قابلیت Notes است که با استفاده از آن می‌توان به استاتوس‌ها ویژگی‌های بیشتری اضافه کرد. با استفاده از این ویژگی کاربران می‌توانند برخی سوالات را از قبیل چه چیزی بخورم یا با چه کسی در آخر هفته قرار دارم را به اشتراک بگذارند.