آیکون جدید اینستاگرام از لحاظ علمی دارای جذابیت بیشتری برای چشم انسان است

اواسط ماه اردیبهشت بود که اینستاگرام آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن خود ارائه داد تا به دنبال آن رابط کاربری و آیکون این اپلیکیشن شکل تازه‎ای به خود بگیرند. چیز زیادی در رابطه با رابط کاربری جدید گفته نشد، ولی به نظر می‎رسد که کاربران زیادی واقعا از آیکون جدید اینستاگرام خوششان نیامده است، به نحوی […]

اواسط ماه اردیبهشت بود که اینستاگرام آپدیت جدیدی برای اپلیکیشن خود ارائه داد تا به دنبال آن رابط کاربری و آیکون این اپلیکیشن شکل تازه‎ای به خود بگیرند. چیز زیادی در رابطه با رابط کاربری جدید گفته نشد، ولی به نظر می‎رسد که کاربران زیادی واقعا از آیکون جدید اینستاگرام خوششان نیامده است، به نحوی که بسیاری از افراد حتی آن را مسخره کرده‎اند. مجله‎ی Adweek حتی آن‎ را یکی از بزرگترین عدم موفقیت‎های طراحی سال مورد خطاب قرار داده است.

گرچه به نظر قضیه صورت دیگری دارد. طبق تحلیلی که توسط Dragonfly (اپلیکیشنی که توسط سایت Black Swan و محققان دانشگاه کوئین مری لندن طراحی شده)، صورت گرفته است به نظر می‎‌رسد که بر خلاف این بازخوردهای منفی، آیکون جدید اپلیکیشن اینستاگرام در واقع به نسبت نسل‎های قبلی خود بیشتر کاربران را درگیر خودش خواهد کرد.

این افراد به دنبال استفاده از نقشه‎های حرارتی (یا هیت مپ- heatmap) که فعالیت چشم را دنبال می‎کنند، به این نتیجه رسیده‎‎اند که آیکون جدید 10% بیشتر چشم انسان را درگیر خودش می‎کند. از نظر این اپلیکیشن، آیکون جدید، به لطف استفاده از رنگ‎های مدرج روشن که توسط طرح سفید دوربین قطع می‎شود، تاثیر بیشتری می‎گذارد و توجه‎ی چشم را به مرکز آن جلب می‎کند.

اگر منحصرا در رابطه با لوگوها و میزان درگیری آن‎ها بخواهیم صحبت کنیم، به نظر می‎رسد که سایر شرکت‎های بزرگ‎تر عملکرد خوبی نداشته‎اند، نظیر لوگوی جدید گوگل که در واقع به نسبت لوگوی قدیمی خود امتیاز به مراتب پایین‎تری به دست آورده است.

لوگوی جدید شرکت Uber هم‎چنین مشابه با طراحی قدیمی‎تر خود درگیر کننده نبوده است، با این تفاسیر در حقیقت به نظر می‎رسد که اینستاگرام موفق بوده، گرچه باید توجه داشت که طراحی مقوله‎ای از هنر و هنر وابسته به طرز فکر اشخاص است، بنابراین با آن‎که ممکن است این آیکون جدید درگیر کننده‎تر باشد، ولی می‎توان درک کرد که چرا بعضی از کاربران آن را از جنبه‎ی زیبایی‎شناسی تحسین نکرده‎اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال