نصب آنتن جدید ۳۴ متری ناسا برای ارتباط با شبکه فضای دوردست

ناسا دیش جدیدی را به قطر ۳۴ متر نصب کرده که با کمک قابلیت اتصال به چندین باند فرکانسی می تواند امکان برقراری ارتباط با فضاپیماهای دوردست را فراهم کند. این آنتن با استفاده از این قابلیت می تواند ارسال و دریافت پیام به فضاپیما ها را در اعماق فضا با استفاده از پهنای باند […]

ناسا دیش جدیدی را به قطر ۳۴ متر نصب کرده که با کمک قابلیت اتصال به چندین باند فرکانسی می تواند امکان برقراری ارتباط با فضاپیماهای دوردست را فراهم کند. این آنتن با استفاده از این قابلیت می تواند ارسال و دریافت پیام به فضاپیما ها را در اعماق فضا با استفاده از پهنای باند شبکه بهبود ببخشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر ناسا برای ارتباط با فضاپیماهای موجود از مجموعه ای از آنتن ها به نام شبکه فضای دوردست (Deep Space Network) استفاده می کند. اما این آنتن ها پس از دور شدن فضاپیما هایی مانند وویجر۱ یا افزایش تعداد ماموریت های فضایی کارایی خود را از دست می دهند. بدین ترتیب ناسا نیاز به تجهیزات ارتباطی قویتری برای رد و بدل کردن پیام ها با فضاپیماهای اعماق فضا خواهد داشت.

 به همین منظور ناسا دیش جدید با قطر ۳۴ متر را در مادرید اسپانیا نصب کرده که شروع ساخت آن از سه سال پیش آغاز شده بود. مزیت اصلی این آنتن استفاده از چندین باند فرکانسی برای برقراری ارتباط است که در آن می توان به تمامی فضاپیما های موجود در شبکه دسترسی پیدا کرد. ناسا پیش از این آنتن هوایی را در استرالیا و ایالات متحده نیز نصب کرده بود. سه ایستگاه ناسا کمک خواهد کرد تا با وجود چرخش زمین یکی از این ایستگاه ها در مدار فضاپیماها قرار داشته و ارتباط با آنها امکان پذیر شود.

 این دیش جدید می‌تواند در ارسال داده های پرحجم در ماموریت های آینده به ناسا کمک کند. ناسا در مورد نصب این آنتن جدید گفته است نصب آن با کمک مهندسین شرکت و در شرایط بسیار سخت بوده و همچنین کالیبره کردن و راه اندازی آن نیز طی مراحل بسیار پیچیده انجام شده است.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال