نصب سایبان روی ماهواره های اسپیس ایکس و کاهش آلودگی نوری

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد در جهت کاهش اختلال در رصد ستاره شناسان بر روی هر کدام از ماهواره ها در پروژه استارلینک یک سایبان نصب خواهد کرد. همچنین این شرکت مانورهای مربوط به این ماهواره ها را بصورتی کنترل شده انجام خواهد داد تا مانع آلودگی نوری شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرد در جهت کاهش اختلال در رصد ستاره شناسان بر روی هر کدام از ماهواره ها در پروژه استارلینک یک سایبان نصب خواهد کرد. همچنین این شرکت مانورهای مربوط به این ماهواره ها را بصورتی کنترل شده انجام خواهد داد تا مانع آلودگی نوری شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از New Atlas، اسپیس ایکس با پرتاب اهواره و مانورهای انجام شده تا رسیدن به مقصد مانع رصد ستاره شناسان شده است. این اختلال در روند کار اخترشناسان باعث شد تا این شرکت به دنبال راهی برای کاهش روشنایی شود. اسپیس ایکس ابتدا یک ماهوراه با پوشش سیاه رنگ به فضا ارسال کرد که تا حدود 55 درصد میزان روشنایی را کاهش داده بود. اما این روش احتمال داغ شدن ماهواره و خرابی ان را افزایش می داد. ماهواره های استارلینک پیش از رسیدن به مدار و با باز کردن پنل های خورشیدی نیروی پیش ران برای کاهش اصطکاک جو زمین ایجاد شود.

 اسپس ایکس در مرحله بعدی تلاش کرد تا بتواند ماهواره های ارسالی را در هنگام اوج گیری طوری بچرخاند که لبه پنل ها به سمت خورشید بوده و بدین ترتیب دیگر شاهد بازتاب نور نخواهیم بود. اما در این روش نیز انرژی تولیدی با کمک پنل های خورشیدی کاهش خواهد یافت و همچنین با چرخش ماهواره آنتن های آن دیگر به سمت زمین نبوده و بدین ترتیب ارتباط با آن دچار مشکل خواهد بود. همچنین قرارگیری لنز دوربین ها در دو سمت لبه به سمت خورشید و زمین محاسبه ارتفاع مداری را با مشکل مواجه خواهد کرد.

در حال حاضر این شرکت در تلاش است تا سایبان هایی را در قسمت بازتاب دهنده نصب کند تا از برخورد نور جلوگیری شده و در زمان پرتاب نیز بتوان این سایبان را جمع کرد. این طرح اکنون در مرحله تست قرار دارد و اپیس ایکس امید دارد تا بتواند روشنایی ماهوراه ها را به این روش کاهش دهد. نخستین ماهواره با فناوری سایبان در ماه آینده میلادی به فضا پرتاب خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال