به جای تمرینات منظم هفتگی یک روز در هفته ورزش فشرده و سنگین انجام دهید

مطالعات اخیر نشان می‌دهد با یک روز ورزش سنگین و فشرده میتوان آن را با تمرینات منظم هفتگی جایگزین کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط برای هر فرد بزرگسال واجب است. مطالعات اخیر اما می گوید می توان این فعالیت […]

مطالعات اخیر نشان می‌دهد با یک روز ورزش سنگین و فشرده میتوان آن را با تمرینات منظم هفتگی جایگزین کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت ۱۵۰ تا ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط برای هر فرد بزرگسال واجب است. مطالعات اخیر اما می گوید می توان این فعالیت بدنی متوسط را با ۱۵۰ دقیقه ورزش فشرده و سنگین جابجا کرد.

 تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افرادی که فعالیت بدنی که در طول هفته و یا در آخر هفته از طریق ورزش کردن انجام میدهند نرخ مرگ و میر کمتری دارند. داده‌های قبلی نیز زمان ورزش کردن برای زنان و مردان را متفاوت دانسته بود. در مطالعات بین المللی اخیر نیز بهداشت عمومی بیش از ۳۵۰ هزار نفر با میانگین سنی ۴۱ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 مدت زمان حضور این شرکت کنندگان در این نظرسنجی ده سال و چهار ماه بوده است. این مطالعه که به رهبری مائوریسیو دوس سانتوس متخصص فیزیولوژی ورزشی از دانشگاه سائوپائولو برزیل انجام شده بود نشان داد نسبت مرگ و میز در افرادی که تنها در آخر هفته ها ورزش می کنند 0.92 و آنهایی که در طول هفته تمرینات ورزشی منظم دارند حدود 0.85 بوده است.

این نتایج نشان میدهد در هر زمانی ورزش کردن می تواند مناسب باشد و از خطر بیماری های قلبی عروقی و یا مرگ جلوگیری کند. طبق این تحقیقات محققان مطمئن شدند فارغ از زمان انجام ورزش باعث سلامتی جسمی و روحی خواهد شد و کلیه افراد باید در طول هفته و یا آخر هفته به یک میزان کافی فعالیت بدنی داشته باشند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال