اولین اطلاعات کامل از نسل جدید پردازنده‌های جدید Kaby Lake اینتل منتشر شد

نظم برنامه‌ی معروف اینتل با نام “تیک‌تاک” هنگام به تعویق افتادن عرضه‌ی پردازنده‌های سری Skylake به هم ریخت و اینتل نتوانست به موقع، پردازنده‌های جدید خود را معرفی و عرضه نماید. قرار بود در آینده باز هم شاهد پیشرفت و کوچک‌تر شدن لیتوگرافی پردازنده‌های این شرکت باشیم، اما حالا این موضوع تغییر کرده و اینتل […]

نظم برنامه‌ی معروف اینتل با نام “تیک‌تاک” هنگام به تعویق افتادن عرضه‌ی پردازنده‌های سری Skylake به هم ریخت و اینتل نتوانست به موقع، پردازنده‌های جدید خود را معرفی و عرضه نماید. قرار بود در آینده باز هم شاهد پیشرفت و کوچک‌تر شدن لیتوگرافی پردازنده‌های این شرکت باشیم، اما حالا این موضوع تغییر کرده و اینتل قصد دارد سومین سری از پردازنده‌های خود با لیتوگرافی 14 نانومتری و هفتمین سری از پردازنده‌های سری Core را با نام “Kaby Lake” عرضه نماید. فناوری ساختی که اینتل در این محصول به کار خواهد گرفت، سبب شده تا پردازنده‌های بعدی این شرکت پس از Broadwell و Skylake نیز از معماری 14 نانومتری استفاده نمایند. طبق اسناد منتشر شده از این پردازنده، سازندگان قصد دارند پردازنده‌های جدید را در زمانی مشخص در سال 2016 به همراه چیپست‌های سری 200 معرفی نمایند.

در مورد این پردازنده‌ها، باید بگوییم که اینتل از سوکت LGA1151 برای پردازنده‌های سری Kaby Lake استفاده کرده (مشابه با سوکت Skylake) و بسیار بعید است که با مادربوردهای سری 100، حتی در صورت ارائه‌ی بروزرسانی‌های سحت‌افزاری، سازگاری داشته باشد. در مورد معماری و طراحی، چیزی که از اسناد انتشار یافته می‌توان دید، نشان می‌دهد که اینتل از چیز جدید و خاصی برای پردازنده‌های بعدی خود استفاده نکرده است.

با این حال بالاتر رفتن عملکرد هسته‌های پردازشگر در کنار امکان اورکلاک بهتر پردازنده از طریق ضرایب (BCLK)، از مواردی هستند که می‌توانیم به عنوان یک پیشرفت به آنها نگاه کنیم. همچنین باز هم شاهد افزایش قدرت گرافیک‌های مجتمع (IGP) این پردازنده‌ها و پشتیبانی آنها از صفحه‌نمایش‌های 5K هستیم. به علاوه اینکه اینتل قصد دارد از شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری همچون 10bit HVEC و VP9، پشتیبانی کامل از Thunderbolt 3 و Intel Optane (حافظه‌های 3D XPoint)، استفاده نماید.

Intel 7th Generation Core Kaby Lake and 200-series Chipset Platform Outlined 2

پردازنده‌های سری Kaby Lake همانند نسل‌های گذشته، از مموری کنترلرهایی با پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR3 و DDR4 بهره خواهند برد و حالا به صورت پیش‌فرض نیز از رم‌های با سرعت بالای DDR4-2400 و DDR3-1600 به صورت کامل پشتیبانی می‌نمایند.

اینطور که در اسناد انتشار یافته مشاهده می‌شود، Union Point نام چیپست‌های بعدی اینتل خواهد بود که به شکل ویژه‌ای با خطوط PCI-E و همچنین هاردهای جامد جدید اینتل بهینه شده است. همچنین این چیپست، حرف‌های زیادی را در افزایش توان رابط NVMe دارد و می‌تواند عملکرد بسیار بهتری را برای هاردهای جامد بازار، به همراه داشته باشد.

در مورد مصرف برق، تفاوت خاصی با گذشته در این موضوع نیست و پردازنده‌های دو هسته‌ای از سری Kaby Lake با مصرف 35 وات و پردازنده‌های چهار هسته‌ای نیز با مصرف 65 وات، همچنان مصرف برقی پایین دارند. البته در مورد پردازنده‌های چهار هسته‌ای که در انتهای نام خود، حرف “K” را به همراه دارند، باید بدانید که مصرف برق آنها 95 وات خواهد بود. در نهایت، اینتل تمام تلاش خود را دارد تا 4 مدل از پردازنده‌های سری Kaby Lake را اواخر سال 2016 و 4 مدل دیگر از آن را ابتدای سال 2017 عرضه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال