هشتمین نسل پردازنده‌های اینتل با استفاده از فناوری 14نانومتری تولید خواهند شد

اگر از علاقه‎مندان دنیای فناوری باشید به یقین می‎دانید که اینتل در گذشته الگوی خاصی برای ساخت پردازنده‎های خود در نظر گرفته بود به نحوی که در یک نسل شاهد استفاده از یک پردازنده‎ی جدید و در نسل دیگر معماری ساخت جدید بودیم. این شرکت حالا تایید کرده است که هم‎چنان برای چهارمین نسل متوالی […]

اگر از علاقه‎مندان دنیای فناوری باشید به یقین می‎دانید که اینتل در گذشته الگوی خاصی برای ساخت پردازنده‎های خود در نظر گرفته بود به نحوی که در یک نسل شاهد استفاده از یک پردازنده‎ی جدید و در نسل دیگر معماری ساخت جدید بودیم. این شرکت حالا تایید کرده است که هم‎چنان برای چهارمین نسل متوالی هشتمین نسل پردازنده‎های خود را با استفاده از فناوری 14 نانومتری تولید خواهد کرد. انتظار می‎رود که این شرکت در نیمه‎ی دوم سال جاری میلادی نسل هشتم پردازنده‌های خود را معرفی کند.

در حال حاضر جزئیات زیادی در رابطه با این پردازنده‎ها مطرح نشده است ولی این شرکت ادعا می‎کند که همانند سال گذشته و نسل هفتم پردازنده‎های اینتل، نسل جدید با 15 درصد افزایش عملکرد روبرو خواهد بود.

در همین خصوص وب‎سایت AnandTech نسبت به انتشار گزارشی اقدام کرده و ادعا می‌کند نسل جدید این پردازنده‎ها بیشتر با تمرکز بر پردازنده‎های ولتاژ پایین Y و U ساخته شده که شاهد استفاده از آن‌ها بیشتر در نوت‎بوک‎های بسیار نازک و سبک هستیم. اینتل در رابطه با هفتمین نسل پردازنده‎های خود که در نیمه‎ی سال 2016 معرفی شدند نیز چنین استراتژی را استفاده کرده بود، البته این خبر هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

گزارش‎های قبلی اشاره به این داشتند که عرضه‎ی پردازنده‎های اسکای‎لیک اینتل که با فناوری 10 نانومتری ساخته‎ می‎شوند به تعویق افتاده است و حتی ورود آن‎ها به بازار به معنای تغییر سریع عملکرد اینتل برای استفاده از فناوری جدید نخواهد بود. اینتل با قاطعیت اعلام کرده است که استفاده‎ی این شرکت از فناوری‎های آینده حالت “سیال‎گونه” و بستگی به بازار رقابتی خواهد داشت. همچنین به احتمال زیاد سری پردازنده‎های Xeon این شرکت با هدف قراردادن دیتاسنترها، نسبت به چیپ‎های 10 نانومتری در اولویت قرار خواهند داشت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال