پردازنده‌های چهار هسته‌ای و موبایلی اینتل، قدرت لپتاپ‌ها و محصولات گیمینگ را در سال 2016 افزایش خواهد داد

اینتل با عرضه کردن پردازنده‌های سری Skylake، باز هم قدرت بسیار بالای خود در زمینه‌ی تولید پردازنده‌ها را به رخ همگان کشید، اما هنوز شاهد معرفی نسخه‌ی موبایلی از این پردازنده‌ها برای لپتاپ‌ها نبوده‌ایم. حال اطلاعات جدیدی در مورد این غول آمریکایی منتشر شده که نشان می‌دهد به زودی پردازنده‌های جدیدی توسط اینتل معرفی می‌شود که می‌تواند […]

اینتل با عرضه کردن پردازنده‌های سری Skylake، باز هم قدرت بسیار بالای خود در زمینه‌ی تولید پردازنده‌ها را به رخ همگان کشید، اما هنوز شاهد معرفی نسخه‌ی موبایلی از این پردازنده‌ها برای لپتاپ‌ها نبوده‌ایم. حال اطلاعات جدیدی در مورد این غول آمریکایی منتشر شده که نشان می‌دهد به زودی پردازنده‌های جدیدی توسط اینتل معرفی می‌شود که می‌تواند عملکرد لپتاپ‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

اصلی‌ترین پردازنده‌هایی که اینتل قصد عرضه کردن آنها را برای لپتاپ‌ها و محصولات Mobile دارد، از سری i7 و با مدل‌های 6780HQ ،6770HQ و 6790HQ می‌باشد که فرکانس آنها به ترتیب برابر با 2.6، 2.7 و 2.8 گیگاهرتز است. هر سه این پردازنده‌ها با داشتن 4 هسته‌ی پردازشگر و پشتیبانی از فناوری Hyper-Threading، از 8 گیگابایت حافظه‌ی کش سطح 3 نیز بهره برده و قیمتی بین 378 تا 623 دلار دارند.

هدف اصلی اینتل از عرضه‌ی این پردازنده‌ها، مجهز کردن لپتاپ‌ها و محصولات گیمینگی است که در سال جاری وارد بازار خواهند شد. یکی دیگر از پردازنده‌هایی که می‌تواند عملکردی فوق‌العاده در این زمینه داشته باشد، Core i7-6820HK، نسخه‌ای آنلاک‌شده از 6780HQ با 8 مگابایت حافظه‌ی کش و فرکانس پایه 2.7 گیگاهرتز می‌باشد که به زودی باید آن را در محصولات گیمینگ بازار مشاهده نماییم.

اما محصولات ارزان‌قیمت‌تری که اینتل به زودی آنها را در اختیار سازندگان قرار خواهد داد، از سری Core i5 بوده و پردازنده‌ی 4 هسته‌ای 6350HQ، پرچم‌دار آنها در این سطح می‌باشد که متاسفانه از فناوری Hyper-Threading پشتیبانی نمی‌نماید. این پردازنده نیز با داشتن 6 مگابایت حافظه‌ی کش و داشتن فرکانس پایه 2.3 گیگاهرتز، می‌تواند قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد.

اینتل سعی کرده تا محصولات جدیدی را نیز معرفی نماید تا در سال 2016، شاهد محصولاتی با پردازنده‌های بسیار متنوع و با قدرت‌های مختلف باشیم. Pentium J3710، یکی از همین پردازنده‌های 4 هسته‌ای می‌باشد که با فرکانس کاری حداکثر 2.64 گیگاهرتز، 161 دلار قیمت دارد. پردازنده‌های سری سِلِرون نیز همچون N3060 و N3010 با داشتن 2 هسته‌ی پردازشگر و N3160 با داشتن 4 هسته‌ی پردازشگر، از دیگر محصولاتی هستند که می‌توان آنها را در محصولات پایین‌رده بازار مشاهده نمود.

البته این تمام محصولاتی نیست که اینتل قصد عرضه آنها را دارد و دو پردازنده‌ی Xeon E3-1515M v5 و Xeon E31545-M v5 با قیمت‌های 489 و 679 دلار، از دیگر پردازنده‌هایی هستند که تنها می‌توان آنها در محصولات خاص بازار مشاهده نمود. احتمالا باید در جریان باشید که این پردازنده‌ها مخصوص کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و مهندسی همانند CAD می‌باشد و شاید با داشتن قدرت بسیار بالا، چندان مناسب گیم و بازی‌های رایانه‌ای نباشند.

از آنجایی که به زودی تولیدکنندگان از این پردازنده‌ها در محصولات جدید خود استفاده خواهند نمود، می‌توانیم ظرف چند ماه آینده شاهد عرضه‌ی لپتاپ‌ها و کامپیوترهای بدون کیس جدید سازندگان مختلف که به این پردازنده‌ها مجهز شده‌اند، باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال