تلاش اینتل برای شرکت در پروژه Client 2.0 و تولید تراشه با طراحی چیپلت

اینتل اعلام کرده در سال های آینده قصد دارد با راه اندازی پروژه کلاینت ۲ به سمت تولید تراشه هایی با طراحی چیپلت گام بردارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل در بخش پایانی مراسم  Architecture Day 2020 اعلام کرد قصد دارد پروژه جدیدی به عنوان Client 2.0 را آغاز کند. بریجش […]

اینتل اعلام کرده در سال های آینده قصد دارد با راه اندازی پروژه کلاینت ۲ به سمت تولید تراشه هایی با طراحی چیپلت گام بردارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل در بخش پایانی مراسم  Architecture Day 2020 اعلام کرد قصد دارد پروژه جدیدی به عنوان Client 2.0 را آغاز کند. بریجش تیپاتهی، قائم مقام و مدیر ارشد گروه کلاینت کامپیوتر اینتل این پروژه را راهی جدید برای ایجاد تجربه های همه جانبه همچنین استراتژی جدید برای توسعه تراشه می داند.

از آنجایی که تولید و ساخت لیتوگرافی های جدید روز به روز سخت تر می شود و رقبا نیز به زیرساخت‌های لازم برای توسعه دست یافته اند، اینتل تلاش دارد تا از طریق تولید چیپلت مدت زمان ارائه به بازار را کاهش دهد. بدین ترتیب سود و بازدهی محصولات افزایش خواهد داشت.

چیپلت از کنار هم قرار دادن تراشه های مرتبط ساخته میشود پیش از این اینتل بارها به صورت کلی در مورد این پروژه صحبت کرده بود. به نظر می رسد هدف اصلی این شرکت از ساخت چیپلت تشخیص نود های پردازشی برای بخش های مختلف تراشه است. تا به این ترتیب بتواند بیشترین بازدهی را ارائه کند. در طرح های آینده اینتل ساخت ماژول های روی تراشه به یک عدد تک رقمی خواهد رسید و میتوان هر آی پی را روی تراشه به چندین چیپلت مجزا متصل کرد.

این محصول کمک می کند تا با پیکربندی های متفاوت و متعدد محصولات نهایی مختلف را بنا به نیاز بازار تولید کرد. این موضوع در مورد کانال های حافظه، شماره هسته ها و شتاب دهنده های سخت افزاری، شتابدهنده های رمزنگاری، واحدهای پردازش گرافیکی و همچنین پیکربندی های کش نیز صادق خواهد بود. رویای اینتل برای ساخت چیپلت های کوچک با هدف تولید نسبتاً سریع است و بدین ترتیب نقص های آن نیز در زمان کوتاهی مشخص خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال