اینتل ادعا کرده است که اتومبیل‌ها، تلفن‌های هوشمند جدید هستند

مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل، آقای برایان کرازنیچ، روز سه‌شنبه و در کنفرانس تکنولوژی این شرکت بار دیگر در مورد هدف‌های اینتل صحبت و اعلام کرد که آنها قصد دارند به شکل ویژه‌ای بر روی خودروهای هوشمند سرمایه‌گذاری کنند. همچنین وی اشاره کرد که در شرایط فعلی، برای ایتل بسیار دیر است که بخواهد وارد […]

مدیر ارشد اجرایی شرکت اینتل، آقای برایان کرازنیچ، روز سه‌شنبه و در کنفرانس تکنولوژی این شرکت بار دیگر در مورد هدف‌های اینتل صحبت و اعلام کرد که آنها قصد دارند به شکل ویژه‌ای بر روی خودروهای هوشمند سرمایه‌گذاری کنند. همچنین وی اشاره کرد که در شرایط فعلی، برای ایتل بسیار دیر است که بخواهد وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود.

در این کنفرانس، آقای کرازنیچ به صورت کامل در مورد آینده‌ی خودروهای هوشمند و سیستم‌های ارتباطی آنها و اینکه چگونه این خودروها می‌توانند در آینده، جای گوشی‌های هوشمند را بگیرند، صحبت کرد. حتی اینتل اعلام کرد که خودروهای هوشمند می‌توانند در دنیای “اینترنت اشیاء” یا “Internet of Things” نیز نقش پر رنگی داشته و نمونه‌های مفهومی آن نیز توسط اینتل ارائه شد. در حال حاضر شرکت‌هایی همچون گوگل یا AT&T در حال هوشمند کردن خودروها هستند و حضور پر رنگ اینتل در کنار این شرکت‌ها نیز باعث شده تا توجه به خودروهای هوشمند بسیار بیشتر از قبل باشد.

آقای کرازنیچ اذعان داشته که اگر آنها بخواهند وارد صنعت گوشی‌های هوشمند و تولید این محصولات شوند، شکست خواهند خورد، پس آنها صنعت خودروهای رو هوشمند که آینده‌ی گوشی‌های هوشمند در فضا رقم خواهد خورد را انتخاب می‌کنند. البته نباید فراموش کنیم که فعالیت اصلی شرکت اینتل در زمینه‌ی تولید کامپیوترها و قطعات کامپیوتری بوده، اما کاهش نسبتا زیاد فروش قطعات کامپیوتری، باعث شده تا اینتل بخواهد برنامه‌های دیگری را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

اینتل در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند البته بیکار نبوده و چیپ‌های زیادی را برای گوشی‌های هوشمند تولید کرده است. اما مصرف برق و عملکرد این چیپ‌ها همانند محصولاتی که رقبای این شرکت همچون کوآلکام تولید می‌کند، نبوده و به همین جهت اینتل نتوانسته در این زمینه موفق عمل کند.

کرازنیچ امیدوار است که این اشتباهات را در زمینه‌ی خودروهای هوشمند تکرار نکند و قصد دارد با کوله باری از تجربه، پا به این عرصه گذارد. البته اینطور که نیست که با گفتن اینتل، خودروهای هوشمند به صنعتی مهم در دنیای تکنولوژی تبدیل شود، بلکه پیش از این نیز شاهد تعامل شرکت‌های مختلف در این عرصه بوده‌ایم. چندیست که شرکت AT&T نیز در همکاری با برخی از خودروسازان مشهور، در حال هوشمند کردن محصولات این شرکت‌هاست و شاید پیش از اینتل نیز کارهای زیادی را در این زمینه انجام داده باشد.

در نهایت، آقای کرازنیچ اذعان داشته که در دنیای خودروهای هوشمند نمی‌توان بدون کمک خودروسازان بزرگ، کار به جایی رساند. از این صحبت، این موضوع بر می‌آید که اینتل بخواهد با دیگر خودروسازان بزرگ، همکاری داشته باشد، اما اینکه چه شرکت‌هایی قرار است با اینتل و کرازنیچ همکاری داشته باشند، هنوز مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال