اولین اطلاعات از پردازنده‌ی Core i7-7700K اینتل با معماری “KabyLake” منتشر شد

بالاخره انتظارها به پایان رسید و حالا ما شاهد انتشار اولین اطلاعات از نسل هفتم پردازنده‌های سری Core شرکت اینتل با معماری “Kaby Lake” هستیم. بر اساس اطلاعاتی که توسط SiSoft SANDRA از پردازنده‌ی Core i7-7700K منتشر شده، این پردازنده جدید چهار هسته‌ای خواهد بود و با وجود تکنولوژی HyperThreading، امکان فراهم کردن 8 هسته‌ی پردازشگر […]

بالاخره انتظارها به پایان رسید و حالا ما شاهد انتشار اولین اطلاعات از نسل هفتم پردازنده‌های سری Core شرکت اینتل با معماری “Kaby Lake” هستیم. بر اساس اطلاعاتی که توسط SiSoft SANDRA از پردازنده‌ی Core i7-7700K منتشر شده، این پردازنده جدید چهار هسته‌ای خواهد بود و با وجود تکنولوژی HyperThreading، امکان فراهم کردن 8 هسته‌ی پردازشگر منطقی را برای سیستم‌عامل فراهم خواهد نمود.

فرکانس پایه‌ای که مهندسین اینتل برای این پردازنده در نظر گرفته‌اند، 3.60 گیگاهرتز می‌باشد که در حالت TurboBoost به 4.2 گیگاهرتز خواهد رسید. البته اگر بخواهیم این اعداد را با پردازنده Core i7-6700K مقایسه نماییم، احتمالا متوجه تفاوت فرکانس پایه این پردازنده که بر روی 4 گیگاهرتز تنظیم شده بود، خواهید شد. به هر حال نباید فراموش کنید که در حال حاضر، اطلاعاتی که از پردازنده Core i7-7700K منتشر شده، از نوع ابتدایی این پردازنده بوده و احتمالا در آینده اطلاعاتی که حالا در مورد آن می‌شنویم تغییر کند. در رابطه با گرافیک مجتمع این پردازنده، ما شاهد 24 واحد اجرایی هستیم، چیزی مشابه با آنچه در مورد پردازنده‌های Skylake-D نیز وجود داشت.

حافظه‌ی کش در پردازنده جدید Core i7-7700K شباهت زیادی با نسل قبلی این پردازنده دارد و مهندسین اینتل حافظه‌ی 256 کیلوبایت برای هر هسته را برای حافظه‌ی کش سطح دو در نظر گرفته‌اند. میزان حافظه‌ی کش سطح سه به صورت مشترک نیز 8 مگابایت بوده و تفاوتی با گذشته ندارد.

اما همانطور که باید اطلاع داشته باشید، نسل هفتم پردازنده‌های سری Core اینتل با معماری Kaby Lake با فناوری ساخت 14 نانومتری و سوکت LGA1151 تولید خواهد شد و طبق شایعاتی که وجود دارد، از لحاظ مصرف انرژی، این پردازنده عملکرد بهینه‌تری نسبت به پردازنده‌های Skylake خواهد داشت. همینطور این پردازنده‌ها با چیپست‌های سری 100 و 200 اینتل نیز به صورت کامل سازگاری خواهد داشت و این یعنی برای استفاده از این پردازنده‌ها احتمالا نباید نیازی به تعویض مادربوردهای فعلی باشد، هر چند برای دریافت بالاترین کارایی، احتمالا کاربران باید از مادربوردهای سری 200 استفاده نمایند.

در نهایت باید اشاره داشته باشیم که Kaby Lake سومین (پس از Broadwell و Skylake) معماری اصلی برای پردازنده‌های اینتل می‌باشد که با فناوری ساخت 14 نانومتری تولید خواهد شد و احتمالا اولین پردازنده از این خانواده نیز اواخر سال جاری روانه بازار شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال