اینتل به صورت رسمی اولین پردازنده‌های نسل ششم خانواده‌ی Core را به همراه پلتفرم Z170 معرفی نمود

سرانجام انتظار به پایان رسید و کمپانی اینتل، اولین پردازنده‌های نسل ششم از خانواده‌ی Core را صبح امروز در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای GamesCom 2015 معرفی نمود. در این پردازنده‌های جدید که بر پایه‌ی معماری 14 نانومتری SkyLake ساخته شده‌اند، به عملکرد گرافیک مجتمع توجه ویژه‌ای شده و سازگاری کاملی با رم‌های DDR4 پیدا کرده است. […]

سرانجام انتظار به پایان رسید و کمپانی اینتل، اولین پردازنده‌های نسل ششم از خانواده‌ی Core را صبح امروز در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای GamesCom 2015 معرفی نمود. در این پردازنده‌های جدید که بر پایه‌ی معماری 14 نانومتری SkyLake ساخته شده‌اند، به عملکرد گرافیک مجتمع توجه ویژه‌ای شده و سازگاری کاملی با رم‌های DDR4 پیدا کرده است.

در حال حاضر اینتل دو پردازنده‌ از مهم‌ترین پردازنده‌های نسل جدید خود یعنی Core i7-6700K و Core i5-6600K را معرفی نموده تا گیمرها از همین حالا خود را برای نسل جدید پردازنده‌های اینتل، آماده کنند. مدل‌های بیشتر از پردازنده‌های جدید سری Skylake نیز قرار است تا پایان ماه جاری معرفی شوند. در کنار این موارد، اینتل از پلتفرم جدید Z170 نیز به صورت رسمی رونمایی و ویژگی‌های جدید آن را تشریح کرده است.

فرکانس پردازنده‌ی Core i7-6700K در حالت پایه، 4.0 گیگاهرتز بوده که در حالت بوست، میزان آن به 4.2 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. همچنین این پردازنده دارای 8 مگابایت حافظه‌ی کش سطح سه می‌باشد. فرکانس هسته گرافیک مجتمع این پردازنده، Intel HD 530 نیز در حالت پایه برابر با 350 مگاهرتز می‌باشد که در حالت توربو میزان آن به 1200 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند قدرتی برابر با کارت‌های گرافیک رده‌پایین شرکت‌های AMD و Nvidia داشته باشد.

از طرفی، فرکانس پردازنده‌ی Core i5-6600K نیز با کلاک پایه 3.5 گیگاهرتز و 6 گیگابایت حافظه‌ی کش سطح 3، در حالت بوست به 3.9 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند، اما بر خلاف آنچه که تصور می‌کنید، این پردازنده فاقد تکنولوژی HyperThreading خواهد بود. اما به کارگیری گرافیک مجتمع Intel HD 530 در این پردازنده، نقطه مثبت آن می‌باشد که شاید بتواند جای خود تکنولوژی HT را کمی پر کند.

توان مصرفی هر دو این پردازنده‌ها 91 وات اعلام شده که البته در حالتی که کاربران استفاده‌ی خاصی از سیستم ندارند، حتی مصرف برق آن از پردازنده‌های نسل قبلی اینتل نیز پایینتر می‌باشد. از طرفی مموری کنترلر گرافیک‌های مجتمع این پردازنده‌ها از رم‌های DDR3L-1600 و DDR4-2133 به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. قیمتی که اینتل برای پردازنده‌ی Core i7-6700K در نظر گرفته، 350 دلار و قیمتی که برای پردازنده‌ی Core i5-6600K در نظر گرفته نیز حدود 243 دلار می‌باشد. البته این ارقام مربوط به بسته‌های 1000-تایی از این پردازنده و یا اصطلاحات قیمت عمده آن است. اما نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، عدم وجود کولر استوک برای پردازنده‌های سری LGA1151 می‌باشد چرا که به گرفته‌ی اینتل، کاربران می‌توانند از خنک‌کننده‌ی قدیمی خود برای پردازنده‌های سوکت LGA1150 استفاده نمایند.

Intel Debuts its 6th Generation Core Processor Family and Z170 Express Chipset 2

اما اولین سری از مادربوردهای چیپست Z170 Express که برای پردازنده‌هایی که اینتل معرفی کرده، عرضه می‌شوند، اورکلاکرها و گیمرها را هدف اصلی خود قرار داده‌اند چرا که هر دو این پردازنده‌ها به صورت ضریب‌باز عرضه شده و کار اورکلاک کردن را بسیار راحت می‌کنند. همچنین اینتل پهنای باند داخلی این چیپ را تا 64 گیگابیت بر ثانیه افزایش داده که می‌تواند کمک بسزایی به نسل جدید دستگاه‌های ذخیره‌سازی نسل جدید همچون هاردهای جامدی که به کمک رابط M.2 و یا PCIe اتصال پیدا می‌کنند، کند. همچنین این چیپ به صورت پیش‌فرض از شکاف NVMe پشتیبانی کامل دارد و دیگر نیازی نیست کاربران به دنبال این شکاف در مادربوردهای گران‌قیمت شرکت‌های مختلف باشند.

همچنین اینتل اعلام کرده که تمام جزئیات در مورد پردازنده‌های Skylake و هر آنچه را که در مورد این معماری و تفاوت‌های آن با نسل گذشته یعنی Broadwell را نیاز داریم، تا تاریخ 18 آگوست مخفی نگاه خواهد داشت تا اطلاعات نهایی در مورد این پردازنده‌ها را در نمایشگاه IDF 2015 در اختیارمان قرار دهد.

در حال حاضر اینتل قصد دارد تا گیمرها را با این دو مدل از پردازنده‌ها، به سوی خود بکشاند و احتمالا باید به زودی شاهد عرضه‌ی این پردازنده‌ها باشید. در ادامه نیز تصویر مربوط به جعبه‌ی نسخه‌ی مصرف‌کننده از این پردازنده‌ها قرار گرفته که شاید برایتان جذاب باشد…

 Intel Debuts its 6th Generation Core Processor Family and Z170 Express Chipset 3 Intel Debuts its 6th Generation Core Processor Family and Z170 Express Chipset 4

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال