پردازنده‌های 10 نانومتری اینتل تا سال 2017 عرضه نمی‌شوند: منتظر نسل سوم پردازنده‌های 14 نانومتری باشید

در ده سال گذشته، کمپانی اینتل تمام تلاش خود را داشته تا هر دو سال یکبار، تغییری بنیادی را در پردازنده‌هایش ایجاد نماید و در این امر نیز تا حد زیادی موفق بوده است. اما موضوعی که در سال‌های اخیر مورد شکایت بسیاری از کاربران قرار گرفته، این است که چرا اینتل سعی نکرده تا هر […]

در ده سال گذشته، کمپانی اینتل تمام تلاش خود را داشته تا هر دو سال یکبار، تغییری بنیادی را در پردازنده‌هایش ایجاد نماید و در این امر نیز تا حد زیادی موفق بوده است. اما موضوعی که در سال‌های اخیر مورد شکایت بسیاری از کاربران قرار گرفته، این است که چرا اینتل سعی نکرده تا هر چه زودتر پردازنده‌های 10 نانومتری را عرضه نکند.

معنای این موضوع، این است که کمپانی اینتل قصد دارد تا پردازنده‌های خانواده‌ی Cannon Lake را در نیمه‌ی دوم سال 2017 عرضه نماید و برای پر کردن شکاف به وجود آمده، یک خانواده‌ی جدید از پردازنده‌های 14 نانومتری را بین خانواده‌ی Cannon Lake و SkyLake عرضه خواهد نمود. به همین جهت، چرخه‌ی دو ساله‌ی عرضه پردازنده‌های متفاوت اینتل، اینبار از دو سال به دو سال و نیم تعییر پیدا خواهد کرد. طبق صحبت‌های مدیر اجرایی اینتل آقای Brian Krzanich، عملکرد این پردازنده‌های 14 نانومتری، افزایش قابل توجهی خواهند داشت. هر چند هنوز هیچ اسم رمزی برای این سری از پردازنده‌ها انتخاب نشده اما شایعاتی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد که احتمالا نام این پردازنده‌ها، Kaby Lake خواهد بود.

احتمالا زمان معرفی سومین نسل از پردازنده‌های 14 نانومتری اینتل سال آینده باشد و باید اینتل قبول کند که برنامه‌ی طولانی و باثبات تیک‌تاکش که طی این سال‌ها باقی مانده، دیگر همانند گذشته ادامه نخواهد داشت. البته اینتل قصد دارد که باز هم این برنامه را همانند گذشته ادامه دهد اما چنین برنامه‌ی دو سالی بعید است که در مورد ساخت سیلیکون و در چنین سطحی از تکنولوژی امکان‌پذیر باشد.

در حال حاضر نیز اینتل قصد دارد تا دومین نسل از پردازنده‌های 14 نانومتری را در ماه‌های آینده عرضه کرده و عمکلرد پردازنده و گرافیک مجتمع آن را به صورت معمول بهبود بخشیده و مصرف برق را تا حد قابل توجهی در این سری از پردازنده‌ها، کاهش دهد.

اما تصور می‌کنید که با روند پیش رو و عرضه‌ی پردازنده‌های متعدد، کمپانی اینتل می‌تواند همانند گذشته در بازار موفق ظاهر شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال